Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Jos Zuijderwijk †

25 december is onze vaste zaterdagcolumnist Jos (Joannes) Zuijderwijk in Amsterdam overleden.

Jos is geboren in Monster op 15 augustus 1948 en is helaas niet oud geworden: slechts 66 jaar jong is hij onverwacht gestorven.

In de aula van de Begraafplaats Zorgvlied aan de Amsteldijk te Amsterdam komen zijn kinderen, broers en zussen, neven en nichten, vrienden en vriendinnen bij elkaar om hem te gedenken en hem naar zijn graf te brengen.

Je kunt de familie aansluitend condoleren bij tafeltennisvereniging Tempo-Team aan de Zuidelijke Wandelweg 43 te Amsterdam.
Wie zijn zeldzaam onderhoudende columns volgde, zal er niet raar van op kijken dat juist die plaats uitgezocht is door zijn familie om na te praten over Jos en over wat hij voor anderen betekend heeft.

Jos is als schrijver en dichter op gedichten.nl en nederlands.nl allerminst onopgemerkt gebleven.

Schrijver: Hoofdredacteur, 10 januari 2015


Geplaatst in de categorie: overlijden

4.7 met 18 stemmen 338



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Gustaf Kreuz
Datum:
10 januari 2015
Email:
gustafkreuzgmail.com
Ik wil alle familie, vrienden en kennissen condoleren met het overlijden van onze zaterdagcolumnist Jos Zuijderwijk.
Naam:
Laurine Vandepitte
Datum:
10 januari 2015
Gecondoleerd met het overlijden van Jos. Hij was een aardige vrolijke man en een gedreven schrijver.
Veel sterkte aan al zijn vrienden en familieleden.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 januari 2015
Heel mooi dat je als hoofdredacteur juist op deze zaterdag de zaterdagcolumnist Jos Zuijderwijk herdenkt!

Toch vind ik het vaak en ook bij deze ongepast om te zeggen, dat hij 'helaas niet oud geworden' is. Nog verdubbeld door te stellen 'slechts 66 jaar jong'. Vooropgesteld gaat het niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van het leven. Jos heeft zijn leven volop geleefd en volop gebruikt. In zijn volgens mij best lange leven heeft hij meerdere levens weten te leven, dat is de kunst van ware levensgenieters.
Naam:
J.de Groot
Datum:
10 januari 2015
Helemaal juist.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)