Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Supertevreden!

Stel ik reed mee in de Tour. Ik zeg stel want op mijn tweedehands Postcodeloterijfiets
haal ik net het winkelcentrumpje op de hoek.
Stel men was erin geslaagd mij in zo'n kek wielerbroekje te hijsen en ik had iedereen vanaf de proloog in Utrecht verrast met splijtende demarrages en verwoestend kopwerk. Stel ik verbaasde ook Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra door zelfs in de bergen bij de beste klimmers in het wiel te blijven.
'Wat krijgen we nou, Trawant zit voorin de waaier, kijk daar vliegt ie de Mon Chou op en kijk eens Maarten, hij draait de grote molen!
En als resultaat van al die inspanningen stond ik nu vlak voor de zware Alpenritten op plek 7 in het Algemeen Klassement.

Stel ik was Robert Gesink.
Dan zou ik nu toch in de laatste week mijn kansen ruiken, het asfalt op willen vreten, met blote handen iedere haarspeldbocht af willen breken, in de afdaling de geluidsbarriere willen doorbreken, onderwijl mijn concurrenten achteloos in het ravijn werpend. Ik zou die Tour willen winnen.
Maar Robert Gesink verklaart zich 'Supertevreden' met zijn 7e plaats.
'Supertevreden', meer zit er niet in, nu al!
Hou alvast op, zou ik zeggen, pak je toilettasje in en vergeet je flossertjes en je gel niet, ze liggen nog in het spiegelkastje, beer mee, mooi geweest.
Het Hollandse wielrennen, de vleesgeworden losermentaliteit, van 'doe maar gewoon'
en 'je weet wat je hebt' en 'het kan altijd minder'.
Het is hemeltergend en D&D zijn al net zo tevreden.
Kijk Herbert, Mollema zit aan het elastiek, moet lossen, valt terug, maar hard gewerkt hoor, knap gedaan, 31e vandaag, chapeau.
Gesink wint straks vast en zeker de ronde van St. Ochtendroede.
En wat zullen we weer SUPERtevreden zijn!

Schrijver: trawant, 22 juli 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 4 stemmen 134



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)