Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Schuld en Boete

Ik ben een dag kwijtgeraakt.
Ergens deze week.
Ik hoefde nergens naartoe.
Behalve wat spoedklussen 's avonds laat en tot in de kleine uurtjes.
En ergens, in die tijd, is er een vreemd virusje in m'n tijdsbesef gekropen.
Het is potdorie half drie 's middags.
Zit ik m'n achterstallige gedichten bij te werken.
In plaats van dat ik m'n column instuur waar al die 25 mensen met onblusbaar verlangen naar zitten te smachten.
Had ik zúlke interessante onderwerpen op stapel staan, maar half af.
Over elektriciteit (waar het vandaan komt)
Over hoe geluid op een cd wordt opgeslagen (een spiraal spoor van 5 km lang, beginnend in het midden).
Over hoe materie ontstaat (niet bij de big bang)
Over de AIVD en Minister Plasterk en de wisselende budgetten en wat ze daarmee doen (en wat niet).
Over de weigerachtige ambtenaar in the States die gevangen is gezet om op andere gedachten te komen (omdat ze weigerde twee personen van hetzelfde geslacht te trouwen).
Over de ontdekkingen die de recente foto's van Pluto (niet die van Goofy) laten zien.
Over de ontroerende, medemenselijke en altruïstische kant van de Hongaarse en Oostenrijkse mensen die de vluchtelingen helpen met van alles, zoals dekens, voedsel, liefde, betrokkenheid..
Over de paddenstoelen die net uit de grond zijn getoverd door de vergadering van heksen die gisternacht op ons lapje grond is gehouden.
Over het openluchtconcert van klassieke muziek waar ik gisteravond naartoe ging.

En nu is het al kwart voor 3 en er staat nog steeds geen column op de site.
Ik lijk wel gek.
EEN HELE DAG KWIJT!!
Hoe kan ik die OOIT inhalen?

Hoe kan ik dit OOIT weer goedmaken?

Ik weet het al: voor straf (nou ja, als goedmaker) zal ik komende week ELKE DAG een column schrijven.
Over de genoemde onderwerpen.

Moet ik maar beter opletten!
Eigen schuld dikke bult!

Sorry

Schrijver: Ton Hettema, 5 september 2015


Geplaatst in de categorie: tijd

2.0 met 2 stemmen 134



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)