Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

De wereld is niet helder

Turkije heeft haar mensenrechten niet voor elkaar maar als het land de Syrische vluchtelingen tegenhoudt dan krijgen de Turken zelf makkelijker toegang tot Europa.

De rente is zeer laag in ons land en dat is leuk als je net een nieuwe hypotheek hebt, maar de pensioenfondsen weten zich geen raad, het rendement is te laag om pensioenen te blijven uitkeren.

Daley Blind zegt: We hebben talent genoeg. Huntelaar zegt: Het ligt allemaal aan een gebrek aan talent.

KLM moest kosten besparen en ging fuseren met Air France, maar bij Air France zijn de vakbonden de baas. Dat wordt dus nooit wat.

Als Volkswagen met miljoenen auto’s kan sjoemelen, kan Philips dat dan ook met hartbewakingsapparatuur?

Kinderen in het Westen worden overgewaardeerd en toch worden er steeds vaker dode baby’s gevonden.

Sinds we de Betuwelijn hebben zijn er steeds vaker incidenten met kantelende vrachtwagens die voor enorme files zorgen.

De mensen die aan de basis staan van ons culturele en intellectuele klimaat, de docenten, krijgen zo weinig middelen en salaris dat die basis net zo hard afbrokkelt als de dekkingsgraad van de pensioenfondsen.

De zoon van een mediabons wint de Gouden Televizier-Ring.

Hoe groot zou de kans moeten zijn dat in een ‘democratisch’ land als Amerika het familielid van een oud-president ook weer president wordt?

Sabia Bouhlarouz wil mediarust en gaat met haar zwangere buik op de cover van een glossy.

Ze doen maar. Ik ga poepen.

Schrijver: Marcel Harmsen, 16 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 7 stemmen 154



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
17 oktober 2015
De gewone, gemiddelde Turk is ontzettend aardig en gastvrij, dat heb ik zelf ervaren. De kliek rondom de dictator Erdohan is net zo erg als de kliek rondom Assad, die zij gek genoeg enorm verachten. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Dat hele plan van Europa om de 'Syrische' vluchtelingen maar in Turkije op te houden en te laten aarden, is gedoemd om te mislukken. Geen geld houdt de op drift geslagen wanhopigen tegen. Het kapitalisme is over datum. Het is of solidariteit of volstrekte mislukking, met alle nare gevolgen vandien.
Naam:
An Terlouw
Datum:
16 oktober 2015
Tenminste als je klaar bent met de grote boodschap hihi
Naam:
An Terlouw
Datum:
16 oktober 2015
Marcel, eerst ff de extra K in Turkije weghalen, voor de rest heb je zo ontzettend gelijk met de idiote opsomming van wat er allemaal gebeurd en plaatsvindt. Graag gelezen.
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
16 oktober 2015
Je zou haast zeggen dat niet de leugen, maar de domheid regeert. Ik neem nog maar een koffie.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)