Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Vrijheid om je mond te houden

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar op dit moment worden tamelijk vaak feiten buiten de discussie gesmeten, zodra iemand van mening is dat het feit niet juist is. Als je probeert uit te leggen, dat het om een feit gaat, en er dus niets aan te doen is, dat het gewoon zo is, dan ben je tegen de vrijheid van meningsuiting.

De aarde is vierkant.
Nee, ze is rond, kijk maar naar deze foto die vanuit een Apollo is genomen. En deze, van Wubbo Ockels of desnoods: kijk naar de horizon bij Kijkduin en zie hoe het zeeoppervlak zich kromt.
Nee, ze is vierkant, ik mag best van mening zijn dat hij vierkant is!
Je mag die mening hebben, maar de aarde is aantoonbaar rond. Het is dus een onzinnige mening.
Ik heb vrijheid van meningsuiting!
Jazeker. Je mag onzinnige metingen hebben.
Jij hebt geen respect voor mijn mening!
Het lijkt me buiten kijf dat je van mensen niet kunt verwachten dat ze respect hebben voor onzinnige meningen.
Arresteer die man, gooi hem in het cachot, afranselen! Hij is tegen de vrijheid van meningsuiting!

Schrijver: Jan R. Lønsing, 5 mei 2016


Geplaatst in de categorie: geweld

4.0 met 4 stemmen 180



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joop Volkers
Datum:
5 mei 2016
Toen ik vroeger op school schreef dat de aarde "rond" was kreeg ik een onvoldoende van de aardrijkskundeleraar. Het antwoord moest namelijk zijn: bolvormig!
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
5 mei 2016
Sommige mensen zijn tirannen, die afwijkende meningen van anderen afstraffen. Probeer daar nog maar eens een positieve inbreng tegen in te brengen!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)