Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Henry

Die foto, ik kan er uren naar kijken. Henry de crematiekeizer doet afstand en verlaat de politieke arena. Doodgeknuffeld door Rutte wiens luidkeels uitgesproken trouw aan kansloze partijgenoten wel vaker het laatste zetje over de rand van het ravijn betekende.
Die blik, dat handje. Het is de kleine Henry uit groep 3 die op het punt staat met de bus op schoolreis naar Walibi te vertrekken. Mama staat tussen de andere vaders en moeders op het schoolplein en wuift hem bemoedigend toe. Maar het heimwee wentelt zich al in zijn buik ondanks het trommeltje met de extra dik belegde boterhammen, de twee gevulde koeken en het grote pakje choco.
En dan heb ik toch met hem te doen. Ja, het ging allemaal net zo lekker, gezellig met de makkers op de soos een biertje doen, beetje voorzitten, koersjes kijken en die 120 kilo's zaten hem dankzij de maatpakken niet eens echt dwars. Altijd soepel gebleven, een huppeltje of twee op weg naar de bank ging nog moeiteloos.
In het verleden mooi gecashed, enne, mind you, zonder de regels te overtreden, want integer dat ben je niet maar een beetje.
En nu 'oh bummer!' die vreselijke Smit met zijn 'Follow the money', notabene zijn eigen lijfspreuk.
Teveel reuring, zelfs de act met de mini van zijn vrouw werkte niet meer.
'Laat de Audi nou thuis Henry', had ze gezegd, 'dat staat poenig, eenvoud moet je uitstralen.'
En daar zit ie nou, met het stuur klem tussen zijn ribben nog even dat hele gedweeë zwaaitje.
Dat was het dan. Afgefikt.

Schrijver: trawant, 5 mei 2017


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 6 stemmen 266



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
6 mei 2017
Goed gezien en goed gezegd!
Naam:
Ton Hettema
Datum:
5 mei 2017
Fijnzinnig kolommetje, beste t, goed gezien en fraai doorgetrokken.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
5 mei 2017
Ik wil niets afdoen aan jouw heerlijk hilarische omschrijving van het fotobeeld van de Dikke Deur Henry, maar volgens mij voelt hijzelf daar weinig voor.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)