Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De verandering

Ik zit achter mijn computer en wil zo graag alles schrijven wat ik dit weekend heb meegemaakt.
Toch houdt iets mij tegen, het is vermoedelijk te veel om op te noemen.
Soms denk ik wel eens: “Hoe bestaat het, dat ik alles kan volgen en direct kan reageren” !
Kennelijk gaat het mij erg goed en is het daarom dat ik actiever kan zijn en overal oog voor schijn te hebben.
Ik ben er erg blij mee.
Ik voel me onderdeel van de mensheid en heb zo mijn inbreng.

Nog niet zo lang geleden raakte ik in gesprek met een vrouw op een beurs in Utrecht.
Hoe het gesprek zich ontwikkelde ben ik eigenlijk vergeten.
Het kwam er in elk geval op neer, dat ik haar vertelde dat ik van geluk aan elkaar hing.
Ze keek mij aan en zei heel ernstig dat het geluk mij nooit meer in de steek zou laten.
Het enige wat ik er voor hoefde te doen was minimaal elke dag te beseffen dat dankbaar moest zijn.
Nu dat dankbaar zijn is voor mij niet zo moeilijk.
Mijn leven is nu niet bepaald over rozen gegaan en tegenwoordig ben ik die ik behoor te zijn.
Dat is mijn stellige overtuiging !.
Ik kan keuzes nu maken en heb zelfrespect.
Van nature ben ik een vriendelijk mens, maar niet zonder enig fanatisme zo af en toe.
Ik kan me over bepaalde zaken die in mijn ogen zeer onrechtvaardig zijn behoorlijk opwinden.
Gelukkig bezit ik ook een positieve instelling, zodat ik dit negatieve gevoel vrij snel kwijt ben.
Het allermooiste op dit moment vind ik dat ik besef dat ik niet alles behoef mede te delen aan een ieder.
Ik kan nu eindelijk volstaan met de opmerking dat ik een druk, maar zeer gezellig weekend heb gehad en dat dit mij reuze goed doet.

Schrijver: Eva Mensch, 23 oktober 2006


Geplaatst in de categorie: emoties

1.2 met 22 stemmen 3.288



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
31 mei 2010
het is dan ook een hartekreet en geen verhaal

:)
Naam:
Femmy
Datum:
3 november 2006
Een beetje erg kort door de bocht, dit verhaal.
Niet uitgewerkt; het heeft meer weg van een dagboekflard.
Een paar voorbeelden:
. "Van nature ben ik een vriendelijk mens, maar niet zonder enig fanatisme zo af en toe."
Sluit het ene het andere dan uit?
. "Ik kan me over bepaalde zaken die in mijn ogen zeer onrechtvaardig zijn behoorlijk opwinden."
Welke zaken?
. "Gelukkig bezit ik ook een positieve instelling, zodat ik dit negatieve gevoel vrij snel kwijt ben."
Dit komt op mij over als zou jij een oppervlakkig mens zijn.
Dat ben jij niet; ik heb meer van je gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)