Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

WIND MEE

Ze heeft altijd wind mee wordt er wel eens gezegd over mij.
Nu ja dat klopt eigenlijk wel, want het gaat me goed.
Maar…als ik de woorden letterlijk neem, dan is het echt wel anders hoor.
Stel je hebt een dunne lange jas aan en het is zomer, dan denkt iedereen dat je zwanger bent.
Dan wordt er wel in één keer geroepen ach en wee.
Tja dat is ook niet zo leuk als alleenstaande en op mijn leeftijd he.
Bovendien kan je dan van de weg worden geblazen en ben je niet waar je wezen wilt.
Voortdurend is het kijken naar een stevige lantaarnpaal om je aan vast te houden.
Dan is wel ineens de uitdrukking de wind meehebben echt niet van toepassing.

Een paar weken geleden had ik de wind zó erg mee, dat er heel wat dakpannen naar beneden kwamen.
Moeilijk is het dan hoor om te beseffen dat je afhankelijk bent van de dakwerkers, totdat die eindelijk tijd hebben voor je om het dak te repareren.
Er is wel een noodvoorziening gemaakt, dat wel, maar de nok is wel zonder éne pan en ik zou dus nog steeds waterschade kunnen krijgen.
Heb ik nu de wind mee?
Ik dacht het niet.

Toch als je je bedenkt wat het betekent de wind tegen te hebben, dan valt het nog wel mee.
De wind tegen hebben als uitdrukking en de betekenis daarvan lijkt me verschrikkelijk.
Toch is het ook letterlijk niet zo leuk.
Ik zie me zelf al gebogen, worstelend tegen de wind in en toch moet dat,
anders komt ik nergens.

Schrijver: Eva Mensch, 5 februari 2007


Geplaatst in de categorie: rampen

1.5 met 10 stemmen 2.173



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
7 februari 2007
Email:
ag.schulztiscali.nl
Dat is, vind ik, één van jouw positieve en sterke kanten: onder alle omstandigheden toch noch nuchter kunnen relativeren - jij komt dus altijd wél ergens, Eva.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)