Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Later

"Ik droom van een nieuwe auto", zegt hij. "De allermooiste auto die ik kan bedenken. Dat is mijn wens, mijn allerliefste wens."

"Doe het dan", zegt zij. "Doe het, droom niet alleen, koop die auto."
Maar hij twijfelt, wikt en weegt. Die nieuwe auto is duur in aanschaf en onderhoud. Duur in gebruik en reparaties. "Later doe ik het", zegt hij. "Ik moet er nog even over nadenken." Hij blijft dromen.

Een goede vriendin belt. "Mijn Jaap is ziek", zegt ze. "Hij is vandaag naar het ziekenhuis voor onderzoek. Niets om je zorgen over te maken."
Drie weken later is de begrafenis van Jaap. "We hadden nog zoveel plannen, wensen en dromen", schreit de vriendin.
"Hadden we maar niet altijd alles uitgesteld, nu kan het nooit meer."

De volgende dag heeft hij zijn nieuwe auto besteld.
Al bijna twintig jaar geniet hij er dag in dag uit van.

Schrijver: Dieneke Smink, 3 maart 2007


Geplaatst in de categorie: emoties

2.2 met 5 stemmen 1.511



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ans Lubbersen
Datum:
30 november 2007
Email:
alubbersenyahoo.com
Dag Dineke,
Wat een mooi en WAAR schrijfsel. Ik ben het met je eens, het Leven is NU!!!!Ik ben 69 en heb voldoende ervaring voor deze conclusie.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)