Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De basis van mijn bestaan is een leugen

Op z'n minst kan ik weerleggen dat ze me graag wilden, mijn ouders, ze hadden er al vijf gefabriceerd. Na mij kwamen er nog drie en een kleine blonde dood, nooit iets van gehoord. En daar begint het liegen, niemand die vermeldt dat je op de wereld bent gezet met het oogmerk om dood te gaan. Pa en ma wisten dat heus wel, oh ja, maar van opvoeding hadden ze geen kaas gegeten, wel hel en verdoemenis als je niet geloofde.

U begrijpt waar ik heen wil, inderdaad (idd) religie, een sluipmoordenaar pur sang, zo oneerlijk als de middeleeuwse pest, van de ratten besnuffeld. Profeten versus proleten, psychologen hand in hand met filosofen, kazuifels, baarden, kalotjes, een eenvoudige man in India, ze liegen.

Ze gaan aan de mens voorbij, tweedelen u en mij, beschermen zichzelf met bermbommen en richten een schade aan die zijn weerga niet kent. Ik begrijp de mensen in Baskenland, in Ulster, de moslims, de ultra-rechtsen, vraag me alleen af waarop dat gebaseerd is.

Schrijver: Fred, 4 mei 2007


Geplaatst in de categorie: vrijheid

0.5 met 4 stemmen 806



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Daniel Hupkes
Datum:
17 juni 2007
Email:
klompje1hotmail.com
Hoi Fred

Ik ben Nederlands aan het leren, het is een vage opdracht. Ik weet niet wat ik moet leren.
Dit rijtje heb ik wel van de juf gekregen.
-korte zinnen
-soepel lopende zinnen
-volledige zinnen
-t kofschip

nauw ja toch wel weer ergens wat he

Ziet u laters

Hasta la paste
Yours sincerely,
Daniel

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)