Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verschil van mening?

Krijgen we een gesprek. En wat denk je: hij vindt dat ik niet tegen een verschil van mening kan.

Zeg ik: wat voor verschil van mening? DIT was geen verschil van mening.

Zegt hij: ja wel hoor. En dáár laat jij een relatie op stranden.

Zeg ik: néé dit is géén verschil van mening. Een verschil van mening is als jij hier bent met jouw takkenschaar en ik met de mijne. En we in dezelfde roos of tak knippen. Jij zegt dan: de takken zijn niet taai en ik zeg dat ze het wel zijn. Dát is een verschil van mening. En dáár kan ik goed tegen. Dan zeg ik gelijk: tja dat kan. En lul ik er verder niet over.

Nu vroeg jij mij hoe het in de tuin gegaan was.
En zeg ik: wel zwaar de takken, erg hard en erg taai. Kreeg ze bijna niet door. En heb van 19.00 uur tot bijna 1.30 uur in de tuin gewerkt. En ben er erg moe van.

(liet mij niet uitpraten kéér op keer en ik kon dús ook niet zeggen wat ik allemaal deed)

En dan gaat hij roepen: 'stelt toch niets voor?? Ik doe dat in 3 minuten'.
Dan zeg ik: dat denk ik niet. En jij óók niet. En jij maar blijven roepen: 'het stelt niets voor, doe ik in 3 minuten. Je schaar deugt niet..'

Zeg ik: hoe kan jij dat weten allemáál ??
Was jij erbij??
Zag jij mijn roos??
Hoe dik die was ??
Voelde jij hoe taai die was??
Had jij mijn schaar ooit in je handen, knipte jij er mee??
Ze waren erg oud die takken, ik denk wel 20 jaar of meer oud.

'Dat wil niets zeggen; ik knip mijn roos zo af'.

- Ja kan, maar mijn roos is jouw roos niet!!!

En jij kan dat NIET beweren. Jij kan onmogelijk van Den Helder naar hier in Brabant zien wat ik deed. En of die roos nu wel oud of taai is.

Dus je zegt iets wat je niet kan weten en niet klopt. Ik werkte aan één stuk door zónder pauze en rookte in die tijd máár 3 sigaretten. Gunde mij de tijd er niet voor.

'O ja zeker weten: ik doe dat in 3 minuten; stelt niets voor'.

En zo blijft hij dus doorroepen en laat mij niet aan het woord.
Dus kan het ook niets uitleggen terwijl ik dat steeds probeer.
Maar hij blijft maar door roepen 'ik doe…………: stelt niets voor'.

Ik dus was zo blij dat de tuin klaar was en er weer netjes uit zag. Maar dat fijne gevoel was nu helemaal weg.

En daar zat ik dan met veel pijn in mijn lijf van het werken (wat dus niets voorstelde en hij zo kon) maar nu ook nog mét verdriet erbij om zoveel onbegrip.
Weg fijn gevoel.

Nu is mijn vraag: valt dit onder een verschil van mening??

Of is dit iemand naar beneden halen??

Schrijver: mechelina, 29 juni 2007


Geplaatst in de categorie: verdriet

3.8 met 8 stemmen 1.121



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
stef
Datum:
1 juli 2007
Email:
susannaxxxhotmail.com
ik denk dat je diep van binnen wel weet dat dit geen verschil van mening is.
ja gebaseerd op iets wat jij in die tijd doet, en hij denkt het sneller te kunnen.
maar inhouddelijk is het natuurlijk gewoon een lage reactie, een reactie bedoeld om jou naar beneden te halen. maar niet duidelijk wordt de situatie. jullie verhouding ten opzichte van elkaar. ik neem aan dat deze tekst bedoeld is om je hart te luchten...?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)