Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verbijstering

Het is toch verschrikkelijk dat de politie gebeld wordt en de agenten buiten blijven wachten.

Waarom bel je eigenlijk politie, ik meende omdat je in nood altijd 112 kon bellen.
Deze lijn staat voor hulp aan de medemens, zij die je redden van verdrinkingsdood, van brand tot het halen van je kat uit de boom aan toe.

Nee, dat schijnt allemaal veranderd te zijn.
Niets geen hulp, alleen instructie.
We worden klaargestoomd tot mechanische poppetjes.
Er wordt voor ons gedacht.
Iedereen dient binnen zijn kadertje te blijven, want daar word je voor betaald.
Het is helemaal verkeerd om zelf enige actie te ondernemen.
Tja, want je dient samen te werken.
Met samenwerking staat of valt de hele zaak.
Er hangt heel veel van af, in elk geval het inkomen van veel mensen.
Dat er ondertussen een hele wereld met andere gewoontes is binnengeslopen die wel zelfstandig actie voeren, tja dat is misschien een feit of inmiddels ook achterhaald?
Ook die werken tegenwoordig soms in groepsverband.
Dat bevordert de slagkracht van werken.
Je leest er veel van in de krant.
In het geval van de politie bellen, draag je tegenwoordig bij aan het in stand houden van diverse groeperingen die hier van leven.
De advocatuur, het gehele rechtssysteem en niet te vergeten de bureaucratie.
Tenslotte is dat het instituut waar de meeste mensen werken.
Dat je daardoor de marteldood kunt sterven is natuurlijk een vervelende bijzaak, maar ach...
Er zullen ongetwijfeld wel enige sensatieverhalen aan te pas komen en alles rechtvaardigen.

Een heerlijk wereldje, een echt mensenplaneet of zal ik het anders gaan noemen?

Schrijver: Eva Mensch, 6 juli 2007


Geplaatst in de categorie: maatschappij

1.8 met 4 stemmen 380



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)