Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wie begrijpt mij?

Ineens kom ik er achter.
Of het ineens is weet ik eigenlijk niet.
Mijn leven staat in het teken van mensen begrijpen.
Ik begrijp dat mijn ouders meer tijd moesten stoppen in mijn broer. Hij was immers hulpbehoevend.
Ik begrijp dat ik niet populair was bij de meisjes, ik ben nu eenmaal graag onder de jongens.
Ik begrijp dat mijn ex-vriendje met mij wilde zijn, ik was immers zijn dekmantel tegen het homo zijn.

Daarna begreep ik feilloos mijn rol als minnares, als tweede. Als degene die altijd thuis moet zitten wachten tot er tijd is.
Nu begrijp ik feilloos mijn rol als beste vriendin, maar alleen als het uitkomt.
Nu begrijp ik mijn rol als stiefmoeder.
Ik moet klaarstaan als het nodig is. Meepraten als het nodig is en advies geven als het nodig is.
Ik moet begrijpen dat een vakantie er niet in zit, kan niet roostertechnisch en kan niet qua geld.
Weet je, ik begrijp alles. Perfect.
Nu ineens zie ik mezelf in het geheel.

Ik neem steeds de tweede plek in. Ik speel, zoals het mooi genoemd word, de tweede viool.
Wie begrijpt mij? Wie voelt mijn tranen en wie snapt mijn zorgen?
Waarom doe ik dit mijzelf aan en waarom kies ik niet voor mezelf?
Waarom kom ik steeds in situaties waar ik pas als een kameleon. Voor anderen?
Waar is mijn veilige haven?? Waar ben ik het aller aller belangrijkst?

Ik ben er nog niet maar ben er wel naar toe aan het werken.
Ik ben bijna op het punt voor mezelf kiezen.

Schrijver: Mara, 13 september 2007


Geplaatst in de categorie: emoties

3.4 met 21 stemmen 897



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
josiene
Datum:
30 september 2007
Email:
jweijsdenversatel.nl
begrijp je.
lees je verhaal nog eens en vervang het: "IK MOET" door "IK WIL".
dat geeft ruimte !?
Naam:
stef
Datum:
22 september 2007
Email:
susannaxxxhotmail.com
blijf schrijven meis. kom hier vaak. gooi het eruit. en we begrijpen je, beter dan je denkt. schrijven doet blijven.
Naam:
carolina
Datum:
19 september 2007
jouw brief aan een vriend heb ik opgeslagen. Raakte zo aan dat wat mij raakt.
Nu weer zo herkenbaar dit op zoek gaan naar dat wat jij wil, wat jou beweegt, niet langer die 2e viool spelen.
Dank je wel voor het zo goed op papier zetten van deze innerlijke ervaringen.
Naam:
Natasja
Datum:
14 september 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com

ik vond je eerste inzending erg mooi geschetst. Je taal raakt een beetje het mijne.
Tja, begrip. Het is goed om mensen te begrijpen.
Alleen soms: is het ook goed om gewoon begrip te eisen van andere mensen.
Zoals hier, ik denk je te begrijpen, omdat je tekst eigenlijk onbegrip uitdraagt, het is een staaltje van mij om ergens inhoudelijk op in te willen gaan, ook om mensen te willen begrijpen.
Voel je vrij, vrijer dan hoe je je nu voelt. Je mag best tegen mensen zeggen dat JIJ er ook bent. Getver, gepsychologiseer op een website doet het hem niet, maar misschien steekt het een hart onder je riem, als ik zeg: begrip is slechts relatief, zoek mensen die dieper zitten dan dat niveau.
Lezers heb je!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)