Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Morgen ben ik weg

Ik kan me niet voorstellen hoe je leven geweest is voordat jij mij kende. Je hebt zoveel meegemaakt, zoveel plaatsen gezien en zoveel mensen gekend.
Jij hebt altijd grote dromen, grote plannen waarin ik niet paste. In mijn grote dromen was het altijd jij.
En dan wil je me vertellen dat het over is, dat het niet meer kan. Ik tril. Jij kan en wilt me niet zo zien, en kijkt weg.
Je kwam me vertellen dat het over was maar allebei weten we dat je me niet kan loslaten.
Je wilt hier niet zijn. wrong time, wrong place.

We praten, zwijgen, schreeuwen en drinken. Nachtenlang. En kijk waar ze ons brachten.
Je slaapt nog, ik aai zachtjes over je haren, wanneer je wakker word kan dat niet meer.
Het doet me denken aan vroeger, met een bloemetje in je handen; hij houd van me, hij houd niet van me, hij houd van me. Leuk voor even, maar jij speelt dit spel al jaren met me.
Ik heb alle plaatsen van je gezicht gekust en nog steeds slaap je.
Ik ben niet jou grote liefde, dat is wat je zei. Jou grote liefde ben je jaren geleden kwijtgeraakt in een wirwar van leugens, verdriet, overspel en liefde. Vooral veel liefde.

Ik heb je nooit teleurgesteld en er is niks waarover ik mij schuldig hoef te voelen. In tegenstelling tot jou. Het is niet dat ik onschuldig ben, ik heb fouten gemaakt maar dat hoort erbij.
Misschien is het wel voorbij tussen ons, maar hier houd het niet op Ik ben hier nog steeds voor jou, en ik weet dat jij om mij geeft.
Ik heb alles met je gedeeld, mijn twijfels, liefde, verdriet, geluk en mijn bed.
Je hebt het geprobeerd, verder te gaan met je leven, maar ik was het die door je hoofd ging en je wakker hield in bed.
Jij was voor mij de ware.

Het is nu vijf voor twaalf en je wilt praten. Je hebt nog vijf minuten.
Want morgen ben ik weg.

Schrijver: Amy, 21 december 2007


Geplaatst in de categorie: liefde

3.2 met 4 stemmen 1.149



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)