Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De intelligentie van de mens

Soms vraag ik mij af of de regering en alle ondernemers twijfelen aan de doorsneemens: zijn of haar intelligentie.

Ik haal al enige tijd bij dezelfde leverancier mijn voeding voor mijn 2 honden.
Nu vind ik dat wij Nederlanders al verschrikkelijk in de maling zijn genomen.
Met de omwisseling van de gulden naar de euro.
Persoonlijk denk ik dat de staat zijn tekort heeft willen aanvullen door de euro te duur aan ons te verkopen.
Wij hebben minimaal 20 cent te veel betaald voor de euro.
Nu denken de ondernemers er ook nog eens een slaatje uit te slaan door de euro zo wat gelijk te stellen aan de gulden.
Waar ik nog niet zo lang geleden netjes 3.69 euro voor betaalde mag ik nu 2 maanden later, voor het zelfde product, alleen met een andere verpakking er omheen, 5.99 euro betalen: bijtstokjes voor mijn hond.

Ik wil niet vervelend doen, maar als ik dan even terug denk aan het moment van de wisseling, toen kostte de euro ons ruim 2.20 gulden.
Dan is dus dit product ineens zomaar 4.40 gulden omhoog gegaan.
Of te wel: ik betaal nu voor deze stokjes: 6 maal 2.20 dat is 13,20 gulden.

En dan begin ik mij zelf te denken 'zijn ze nu helemaal van lotje getikt'.
Als ik dan vraag aan de verkoopster: ”Juffrouw, hoe kan zo iets nu, dat er zo'n prijsstijging is?” dan antwoordt deze Dame heel netjes: ”Ja meneer, dat komt door de euro.”
Op zo'n moment denk ik echt dat men twijfelt aan de intelligentie van de mens.

Schrijver: P. van Es
Inzender: regenboog, 18 april 2008


Geplaatst in de categorie: geld

3.8 met 10 stemmen 658



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)