Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Belevenissen uit zorgzaam Nederland.

Van de week keek ik naar het televisie programma KASSA.
Vol belangstelling luisterde ik naar het onderdeel dat ging over verhuur van woningen.
Het ging over een internetbedrijf waar je je kon in laten schrijven om sneller een huis in Amsterdam te krijgen.

Vol verbazing luisterde ik naar de bedragen die werden gevraagd om je daar in te laten schrijven.
Maar nog gekker: je kon punten kopen om dan hoger op de lijst te komen.
Ik heb er ook niet zo veel verstand van maar het leek mij heel vreemd.
Vroeger kon je wel een urgentieverklaring krijgen, maar dat was dan ook alles. Dus ik was wel nieuwsgierig hoe dat in zijn werk ging.

Want als dat waar is, zou het in mijn ogen een oneerlijke bedoening zijn.
Want dan zou het zo gaan: ”Hallo, ik ben Jantje en ik heb meer geld dan jij, dus ik krijg volgende week al een huis”.
Dat kan toch niet, dat zou te zot zijn om los te lopen.
Maar waarachtig: bij het proberen door Kassa-mensen stonden deze na een aantal betalingen boven aan de lijst voor een huis.

Je staat dan wel bovenaan maar van wat, vraag ik mijzelf af.
Want boven aan de lijst zegt dus niets omdat deze firma niet samen werkt met de makelaars die bovengenoemde huizen verhuurden.

Dit internetbedrijf was nog recnet onderzocht door de gemeente Amsterdam en was in het bezit van een vergunning van deze gemeente.
Zo ver als ik het begrepen heb, is het enige wat door die firma verkocht wordt, gebakken lucht.

Nu zou ik zelf erg wantrouwend tegen over zo iets staan, maar toch er zijn altijd mensen die goed zijn van vertrouwen.
Wat ik dan niet kan begrijpen is dat de gemeente Amsterdam zulke oplichterij (want meer is het niet) ook nog eens ondersteunt.

Hoe kan je een bedrijf dat mensen oplicht, in iets van een noodzakelijke voorziening als WONEN, een vergunning verlenen?

We hebben toch allemaal onderdak nodig. En dan is het belangrijk te weten dat de gevoerde procedure eerlijk is!

Schrijver: E van Dam, 27 april 2008


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 2 stemmen 283



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)