Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

DE VEELZIJDIGSTE STUKJES VLEES

De Van der Vaartjes gaan op liefdesvakantie, lees ik in de krant..
Liefdesvakantie! ‘Wat zou het verschil zijn met gewone vakantie,' vraag ik aan mijn huisgoeroe, de vrijeradicaal Ab, die naast mij op het terras in een Donald Duck verdiept is.

‘Simpel,' zegt Ab. Die voetballers mogen het hele seizoen alleen maar voetballen. Neuken doen ze alleen op vakantie. Anders gaat dat ten koste van het scorend vermogen. En dat wil toch niemand?'
Ik kijk hem lang aan.'Die Donald Duck heeft een goede invloed op je Ab. Je inzichten worden met de dag diepzinniger.'

Het plein tegenover ons komt tot leven. Wouter Hamel opent de muziekdag. Hij kijkt alsof hij volstrekt niet beseft waar hij zich bevindt.
‘Zie je dat,' zegt Ab. ‘Hij lijkt wel een kraanvogel.'
‘Kraanvogel?'
‘Ja, kraanvogel. Die staan ook altijd op één been. Alleen zingen ze beter dan die Hamel.'
‘Haal je al die wijsheid uit de Donald Duck, Ab?'
Terwijl de muziek doordendert zie ik inderdaad de heer Hamel op één been staan. Zijn andere been buigt hij iets naar omhoog en naar voren.
‘Trouwens, mijn hond stond vanmorgen ook nog zo.,'gaat Ab verder. ‘Je wilt niet weten wat eruit kwam. Abs hond ligt met zijn kop op mijn voeten te slapen en gromt iets protesterends.
Dat wil ik inderdaad niet weten. Ik luister liever naar het publiek dat juichend met Wouter Hamel meezingt.

‘Zouden artiesten ook op liefdesvakantie gaan, Ab?'
Ab kijkt op uit zijn Donald Duck. Ik zie dat hij een aflevering van Knabbel en Babbel leest.
‘Jazeker,' zegt Ab, de bladzijde omslaand zodat hij nu bij Willy Wortel is aanbeland. 'Alleen zij noemen het een wipweek.' Artiesten zoals bijvoorbeeld de Hameltjes maken dan een liefdesbaby. Lees jij de Privé nooit?'
Lees jij nooit eens iets anders dan de betere pulpbladen, Ab?'
‘Nou, toevallig ben ik geabonneerd op de Playboy. Stond vorige week een geestige mop in. Wil je hem horen.'

Ik neem niet de moeite te antwoorden en Ab vat dat op als een bevestiging:
'Poetin is bij Bush op bezoek voor een bespreking.
Zegt Bush; zullen wij even pauzeren?
Mij best, antwoordt Poetin. Ik heb wel trek in een ijsje.
Dat komt goed uit, zegt Bush. Toevallig heb ik nog wat raketten in huis'.

Hij begint hinnikend te lachen terwijl Wouter Hamel een nieuw nummer inzet en zijn been optilt. Abs hond begint te kotsen. Over mijn schoen. Ab vuurt zijn meest recente poëtisch hoogstandje op mij af: "Kots; de veelzijdigste stukjes vlees. KOTS!"

Schrijver: paco, 26 juni 2008


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.5 met 8 stemmen 774



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)