Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wat doe ik verkeerd?

Net als je denkt dat je het weer een beetje aankan, komen er problemen terug.
Niet goed wetend wat je nu weer moet doen, vraag je jezelf af: 'waar doe ik het voor?'

Ik leer omgaan met mijn emoties en omgaan met de realiteit, je realiserende dat je niet de enige bent die problemen kent.

Bij de lessen over emoties wordt je verteld er anders mee om te gaan en niet in je emotie te blijven steken.
Je kunt proberen de emoties om te buigen naar een positief geheel.

Klinkt allemaal leuk, maar als je in diezelfde realiteit ontdekt dat er weinig meezit in alles wat je doet, dan vraag ik mij af wanneer dat positieve nu eens in werking treedt of is het misschien toch niet voor iedereen weggelegd?

Prachtig als het zou werken, maar hoe lang probeer ik nu al om alles om te buigen naar de andere kant?
Probeer ik weer een positief beeld te krijgen maar steeds komt daar weer een negatief iets.

Heb ik niet genoeg geduld en gaat het altijd met vallen en opstaan?
Zo ja, hoeveel tijd is er dan nog aan mij gegeven om het positieve ook eens te kunnen beleven?
Of doe ik het zelf helemaal fout en is dit gewoon het leven?

Het leven waar ik van overtuigd ben geweest dat het ons is gegeven, waar je zuinig op moet zijn en dat alle goede en slechte dingen in drievoud terug worden gegeven.

Hoe zit het dan met mijn verhaal? Ik heb nooit iemand bewust kwaad gedaan.
Ben altijd bereid geweest om iedereen te helpen, eten en zelfs onderdak te geven.
Ik heb nog nooit iemand met lege handen laten staan. Iedereen die bij mij is geweest heb ik geholpen zoveel als ik kon.
Ben ik dan gewoon een stom iemand die door een ieder misbruikt kan en mag worden?
Omdat ik goedgelovig ben en iedereen vertrouw op zijn of haar woord.

Nu denk ik: waar is mijn drievoud gebleven?
Of telt het niet voor stommelingen zoals ik ben?

Schrijver: E van Dam, 4 juli 2008


Geplaatst in de categorie: psychologie

3.9 met 14 stemmen 623



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Arlette
Datum:
22 augustus 2008
kan er wel inkomen, je bent een goed mens
een advies: gun jezelf het meeste en zeg eens nee.
Naam:
Iris
Datum:
20 augustus 2008
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Jij doet niets verkeerd, beste Eva. Het is de wereld die verkeerd ineen steekt. Een klein beetje meer zelfvertrouwen en alles zal er beter uitzien. Vergeet niet dat iedereen zijn goede en kwade dagen heeft. Schrijf verder, we lezen je graag.
Naam:
Lezer
Datum:
19 juli 2008
Een keertje hardop vloeken brengt meer aarde aan de dijk dan zelfmedelijden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)