Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wat je toch allemaal in je hoofd kan halen.

Het is nog vroeg voor de Zaterdag, voor mij althans; waarom ik zo vroeg wakker ben weet ik eigenlijk niet.
Ik lieg - als ik eerlijk ben weet ik het wel - ik zit te wachten op een e-mail.
Op een mail van een man; ik heb daar contact mee via een site op de computer.

We gaan volgend weekend motor rijden: dat heb ik ongeveer 15 jaar niet meer gedaan.
Ik ga naar hem toe met mijn auto en dan huren wij een motor voor mij; deze man Jan rijdt zelf een Harley-Davidson.
Omdat hij zo ver weg woont, ga ik een dagje eerder en blijf daar slapen.
Nu weet ik wel dat het geen relatie-afspraak is, maar toch maak ik mij zelf zenuwachtig.
Dus wat doe ik, ik mail naar hem, omdat ik bang ben dat ik uiterlijk gezien tegenval (alsof het daar omgaat) en omdat ik niet in het bezit ben van een recente foto, vertel ik hoe ik er zo'n beetje uit zie.

En daar zit ik dan, al braaf 2 dagen te wachten op antwoord. Zou hij zo geschrokken van mij zijn, of ben ik zo onzeker over mij zelf geworden.
Het laatste klopt wel een beetje zeker over mijn uiterlijk, ik ben ineens 20 kilo zwaarder geworden, daar heb ik toch wel wat problemen mee gehad.

Ik weet wel wat de meesten denken: dan zorg je toch dat het er weer af gaat.
Maar of het mijn leeftijd is of omdat ik toch iets minder goed te been ben geworden, ik krijg het er niet af.
Niet dat ik nu een tonnetje ben geworden maar voor mij is het toch heel wat.

En ineens denk ik nu, wat ben ik toch een sukkel: al die reclames met die superslanke dennen, of al die dure crème`s waarvan men dan zo mooi zegt:
‘Omdat U het waard bent.” Alsof je zonder die crème niets waard ben.
Belachelijk denk ik nu en ineens herinner ik mij nog een stukje van het nieuws van afgelopen week.
De Nederlandse vrouw is steeds minder tevreden met zichzelf. Dat komt door de vele progamma`s zoals MAKE-OVER.

Ik denk er nu nog eens over na: dat is toch belachelijk. En vroeger dan?
Neem nu Rubens, die wilde juist alleen maar vrouwen met rondingen schilderen.
In die jaren vond men dat prachtig die dikke boezem-billen-dijen.
Waar maak ik mij eigenlijk druk om, als dat de reden is dat deze meneer niet met mij zou willen motor rijden.
Dan zegt dat meer over deze man dan over mij.

Zo zie je dat je gewild of ongewild wordt beïnvloed door die achterlijke T.V. reclames en programma`s.
Ik ben 51 jaar en heb maat 44 is dat nu zo schandelijk? Wat haal ik mij toch in mij hoofd?

Ik weet niet of Jan zich hier wat van aantrekt of dat hij nog geen tijd heeft gehad. Maar wat de uitkomst ook mag zijn: vanaf vandaag accepteer ik mijzelf zoals ik ben.

Een vrouw van 51 jaar die nog het lef bezit om opnieuw motor te gaan rijden!

Schrijver: E van Dam, 12 juli 2008


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.7 met 11 stemmen 888



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
19 juli 2008
Verliefd tot over de oren? Wat een ongeneeslijke, sluipende ziekte... het beste is er leren mee leven, egaal of je dik of dun bent :-)
Naam:
sofietje
Datum:
13 juli 2008
Maatje 44? ...inderdaad, waar klaag je over!
Ik heb maatje 176..en dat is een kindermaatje!!
En mijn lengte is: 1 meter en 99 cm...[Snap je dat nou??].

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)