Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In ons kleine huisje

In een huisje met kleine kamertjes staan her en der zoveel spulletjes.
In een van de kamertjes zit ik te typen: “Hoe zal het verder gaan?”
Over een maand of wat komt er een lief kleintje bij. Alles staat in het teken van deze verwachting.

We wonen klein, maar ach, we zijn zo blij met elkaar. Zij met haar dikke buik en ik met een buik-je. Happy zijn we. Wat is dat heerlijk. We leven gelukkig, we doen wat we willen en we hebben veel tijd samen. Dan maar geen eigen huis en hypotheek. Simpelweg onhaalbaar. Of anders gezegd; we brengen onze offers liever naar een ander doel. In plaats van veel geld verdienen met twee drukke banen werken we allebei in een sector waar plezier, zingeving en creativiteit op de voorgrond staan. En met dat werk worden we niet rijk.

Oké, dat niet. Daar staat tegenover dat we vaker vrij zijn dan mensen die vijf dagen van negen tot vijf werken. Dat dus weer wel. Het streven naar groter wonen blijkt voor ons voorlopig een illusie. We wonen klein, maar we denken groot. We hebben niet veel geld, maar we voelen ons rijk. We zijn tevreden en we hoeven er niet krom voor te liggen. Liever liggen we in plaats daarvan regelmatig samen in een deuk.

Schrijver: Jeroen Zwaal, 17 juli 2008


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.7 met 15 stemmen 770



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)