Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een onverwachte medebewoonster

Op de weg terug van een controle in het ziekenhuis regende het nogal. Met een gangetje van vijftig ging ik naar huis. Mijn neus tegen de voorruit geplakt, omdat ik anders niets kon zien. Plotseling zat daar midden op de rijbaan een poes;ik kon nog net op tijd remmen.

Mocht ik gedacht hebben dat de kat zou wegrennen, dan had ik het mis.
De poes bleef gewoon zitten, ik toeteren en ja hoor op een slakkengangetje ging zij naar de kant. Vreemd denk ik nog en kijk voor alle zekerheid nog eens in mijn achteruitkijkspiegel. Tot mijn stomme verbazing zie ik de kat weer midden op de weg.

Dan maar terug misschien is er wat mis met die poes. Ik loop naar de poes toe en kan haar zo oppakken en poes begint gelijk te spinnen.

Zou ze verdwaald zijn, allerlei vragen komen er in mijn hoofd. En maar regenen, zeiknat bel ik bij enkele huizen of iemand weet van wie deze poes was. Natuurlijk niemand; wat nu!?

Ik neem de poes mee de auto in en ben naar huis gereden. Snel wat te eten gehaald voor de kat en toen gaan bellen. Dierenasiel, Amefedi en de dierenarts: 'Lapjeskat gevonden'. Er was nergens iemand die hem als vermist had opgegeven. Of eigenlijk haar want - wat ik niet wist is dat een lapjeskat altijd een poes is.

Ik kon kiezen of ik hield haar zolang bij mij of ik breng haar naar het dierenasiel. ikwWoon alleen, dus de kat blijft bij mij.
Nu 5 dagen is nog steeds niemand gekomen, dus langzaam begin ik te denken dat er ook niemand meer voor de poes komt.
Ik vermoed dat ik een medebewoonster heb gekregen en haar naam is poes.

Daar ik wel een beetje opzie tegen de feestdagen, omdat ik alleen ben en de eenzaamheid mij tegen begint te staan, heeft dit probleem zichzelf verholpen en ben ik een huisgenoot rijker.

Raar want uit mijzelf zou ik nooit een huisdier genomen hebben, maar er een buiten in de kou laten staan dat kan ik niet.
Al staan vogeltjes bij mij op de eerste plek, hun tegenpool kan er ook nog wel bij.

Poes, ik weet niet hoe je daar ben gekomen, maar dat ik er uiteindelijk blij mee ben dat weet ik wel.
En de poes spint en kroelt en is blij met míj.

Schrijver: E van Dam, 21 november 2008


Geplaatst in de categorie: dieren

4.3 met 15 stemmen 477



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
21 december 2008
Dank je wel Helena voor deze bijzondere mooie woorden. Mag ik ook jou een gezond en gelukkig 2009 toe wensen. En dat er vrede mag zijn op aarde.
Naam:
helena
Datum:
20 december 2008
Email:
heleentjevandervlistgmail.com
mooi geschreven door een mooi mens met een mooi hart en nu ook nog met een mooie poes erbij.
Ik wens je een mooie Kersttijd en een mooi 2009!
Naam:
Eva
Datum:
28 november 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Dank je wel Eva, het is een lieve poes en het ziet er naar uit dat zij mij ook lief vindt.
Ik denk dat wij elkaar gevonden hebben en het is echt gezellig.
Naam:
Eva Mensch
Datum:
23 november 2008
Wauhh wat een cadeautje.
Die heeft geweten wie hij moest uitkiezen, ook over katten waken engeltjes denk ik.
Pas wel op dat hij niet zomaar naar buiten loopt, kennelijk weet zij nog niet dat auto's je kunnen doodrijden.
Ik voel met je mee, als je je hart aan zo'n diertje verpand hebt, doe je er nooit meer afstand van.
Ik vind dat hij goed bij de kachel past.
Hahaha, een kat hoort bij een kolenkachel is mijn mening.
Aan jouw geluk komt geen einde meer, het enige wat je moet doen is elke dag 1 maal dankbaar zijn, echt waar !
Naam:
Eva
Datum:
23 november 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Het gaat heel goed samen. Het thuiskomen is een stuk gezelliger. Volgens mij vind poes het ook best zo,ze maakt weinig aanstalten om naar buiten te gaan. Het is leuk voor ons alle twee.
Naam:
Iris
Datum:
22 november 2008
Wat een hartverwarmend verhaal, Eva. Zelf heb ik al zoveel verloren poezen onderdak gegeven dat ik me heel goed in jouw verhaal kan inleven. Nu heb ik er nog twee, ook allebei geadopteerd. En wat voor vriendschap krijgt een mens terug van hen. Ik wens jou en poes heel veel mooie dagen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)