Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

KERSTSFEER

Deze week zei iemand op tv:
“Het is de bedoeling dat je leeft en als je dood gaat dat je nergens spijt van hebt”.
Het was in een tv-serie geloof ik, en het sprak me erg aan.
Natuurlijk is het nu Kerst en dan worden veel mensen wat diepzinniger, zijn vol goede bedoelingen en hebben het woord vrede hoog in hun vaandel.

Deze morgen op een ontmoetingsochtend voor vrouwen was het dan ook niet anders.
Allerlei gedichten werden er voorgedragen en waarachtig er werd ook nog nog een prettig kerstlied gezongen.
Natuurlijk zing ik dan uit volle borst mee, want het is maar éénmaal per jaar kerst.

Thuis gekomen kijk ik natuurlijk in de brievenbus of er nog nieuwe kerstwensen bij zijn gekomen en dat is natuurlijk het geval.
Natuurlijk? Eigenlijk niet bedenk ik me nu.
Het is ook wat en wie je bent en waar mensen op reageren.
Er zat bijvoorbeeld een kaart in van een vroegere buur, die ik niet eens een adreswijziging had gestuurd.
Een erg mooie ook nog, één met muziek.
Ik zette hem bij de andere wensen op mijn bureau.

Ik ben alles aan het overdenken.
Precies zoals dat hoort, ik ben dus een echt doorsnee mens, iets om blij mee te zijn?
Ik denk het eigenlijk wel, want hoeveel mensen gaan er niet voorbij aan al die gelukswensen en aan het feit dat je eigenlijk nooit ergens spijt van behoort te hebben.
Ik heb nergens spijt van, ik heb twee prachtzonen en een pracht schoondochter, een fijne woning, lieve kaarten met lieve wensen, want men denkt aan mij.
Een zucht van voldoening slaak ik en ik heb een erg vredig gevoel.

Volgens mij zijn dit de zegeningen van het kerstfeest en ik voel me tevreden en dankbaar!

Schrijver: Eva Mensch, 19 december 2008


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.4 met 9 stemmen 1.023



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
21 december 2008
"...en ik voel me tevreden en dankbaar!" Dat is heel mooi om te lezen. Mijn eindejaarswensen, ook voor jou bedoeld, beste Eva, komen er aan met mijn volgend cursiefje. Dat zal binnen een dag of twee zijn, hoop ik. Intussen wens ik je alle goeds!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)