Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een zwart GAT

Een tijdje geleden ben ik met mijn tante naar haar nieuwe huis wezen kijken. Tegenwoordig begin je niet meer zo snel aan een nieuw huis, dacht ik zo. Maar Tante heeft een redelijke baan en daar werkte ze toch al een tijdje. Echt bang voor ontslag was ze niet.

Maar of je nu een goede werkneemster bent of niet, mijn tante kreeg na de renovatie van het bedrijf toch haar ontslagbrief aangereikt. Zij is alleenstaand en net met een huis, dan is het wel even schrikken.
Mijn Tante, normaal een leuke opgewekte vrouw, zag ik binnen drie maanden aftakelen van een sterke vrouw naar een vaatdoek.

Zo gaat het op dit moment in Nederland. De druk die er wordt uitgeoefend op ons de jeugd, maakt mij best wel angstig. De recessie zorgt er voor dat ik mijn dromen en mijn ideeën al weer probeer te vergeten. Hoe moet het nu straks voor ons zijn. Ik was van plan mijn diploma voor bezigheidstherapie te halen. Maar op dit moment durf ik niet meer eens aan een toekomst te denken.

Voor ouderen is het moeilijk, maar voor ons jongeren, wat blijft daar voor over?

Schrijver: Dalia Vervoort, 27 maart 2009


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.3 met 3 stemmen 7.355



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)