Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Depressie.

Land van verdwenen bossen, van verdoemde aarde. Reiziger in een zwarte mist. Ontsloten aan het ziende oog, als overlevende op deze lichtloze dag.
Luisterend naar gepiep en gebrom, lekkende kranen, fluisterende onzichtbare stemmen.
Badend in het stinkende zweet van waterloze hitte.
Lege koelkasten, geplunderde winkels en volle afvalbergen.
Lege speeltuinen,vervallen kerken met overwoekerde begraafplaatsen.
Een onherkenbaar spiegelbeeld van onbestemde vrees,dreigende ziekten,van ongewisse dood.
Vijandige angsten in een muziekloze ruimte.
Een zware lucht in deze vochtige onbewoonbaar verklaarde woning. Een leeg terras in deze stille stad geeft mij een geruisloze honger en een zilte dorst van continue wanhoop. De voelbare agressie loert in de beklemmende stilte van slapeloze nachten. Gekooide creativiteit, verloren vrienden, een kapotte radio, een oude telefoon.
Een vergeten herinnering aan onherkenbare liefde.
IJzige koude, stijve spieren en vergeten lust rekken de emotieloze dagen uit tot een lange pijnbank.
Het leven is verlaten door vreugde en liefde.
Ik lijk wel terneergeslagen in dit onherkenbare lichaam.


Zie ook: http://www.spirituelefilosofie.blogspot.com

Schrijver: J.J.v.Verre, 17 mei 2009


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.8 met 31 stemmen 512



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Els van Gaalen
Datum:
25 juni 2009
Email:
eam.vangaalentelfort.nl
Heel mooi geschreven J.
Wel triest maar met graagte gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)