Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Aplus

Ik rijd met een matige snelheid Villeneuve-sur-Lot uit.
Op het lichtst van de dag, half één, is de weg leeg.
De bochtige route vanaf de rotonde naar beneden tot St. Radegonde heeft een kapotgereden wegdek.
Het asfalt smelt met deze temperatuur.
Daarna naar links, de smalle D420 naar Beauregard.
Niemand te zien.
Toch ziet de achteropkomende chauffeur kans om me al toeterend en met de middelvinger omhoog te passeren als ik niet 'tout-de-suite' de berm in wil duiken.
De 'A' van leerling-zonder-rijbewijs als rood uitroepteken op het achterraam.
Petje met klep, zo'n jongen.

In het blauw van de hemel de opstartende en cirkelende grote vogels.
Buizerd, Milan Noir, Corbeau.
De schoonheid is letterlijk oogverblindend in dit trillende zonlicht.
Blauw en groen, wit van huizen en wegen.
De bermen staan nu vol rode klaprozen, wilde brem in stralend geel, de vlieren bloeien met grote witte bloemschermen.
De bloesem van de fruitbomen is omgevormd tot beginnende pruimen, appels, peren, perziken.
De kersen zijn rijp en langs de kant van de weg te koop.
Zonnebloemen in wording staan ruim een meter hoog.
De bomen en struiken die de storm van januari en die van de avond voor Hemelvaartsdag hebben overleefd staan vol in blad.

Stilte.

Ik ben in 20 minuten van het ziekenhuis in de stad naar ons huis in het dorp gereden.
Rustig, zonder haast.
Binnen is het koel, de poes komt me begroeten als ik de tuindeuren openzet.
De warmte stroomt naar binnen.
Ik hoop dat je morgen weer naar huis mag.

Schrijver: annemieke wetting, 30 mei 2009


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.2 met 6 stemmen 429



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)