Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onzomers

Ik weet nog van vroeger, niet eens zo lang geleden, als de kou uit de lucht was en de eerste warme zonnestralen de mens verwenden, dan was het feest op straat en in het park.
Meiskes in topjes, deernen kortgerokt of frivool gejurkt, levenslust spetterde je tegemoet. Uitdagend, innemend, je kop sloeg op hol en de zon verwarmde je hart.

Die sfeer gaat verdwijnen, ik was vandaag in het park en zag overal kringelend rook, allochtoon Nederland aan de maaltijd. Slaafse kopvodden en van top-tot-teen bedekten behaagden hun echtgenoten en de prinsjes, die wij gewoon zonen noemen. Sharia, een knellend omhulsel.

Tsja, die zomer, die komt nooit meer terug.

Schrijver: Fred, 2 juni 2009


Geplaatst in de categorie: maatschappij

2.1 met 16 stemmen 283



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Jan Hertog
Datum:
5 juni 2009
Email:
jan.hertog.zelfgmail.com
Was dat toen niet het luie langharige hippievolk dat onze parken bevolkte? Dat luie volk dat niet wilde werken en in het het park langbehaard peace propageerde?
Dat volk dat ons nu vertelt dat we zo hard moeten werken voor onze economie. Dat volk dat ons nu geen tijd gunt om zomers in het park te luieren.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)