Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Hoe het begon...

April 2007, warm was het...ik mailde met een aantal mannen, die gereageerd hadden op mijn advertentie, waarin ik een maatje zocht.
Er zat nogal wat tussen, vriendelijk, overdreven, dom of ronduit smerig.
Na een aantal ontmoetingen kwam ik tot de conclusie dat ik maar alleen verder moest, sjonge wat een drama!

Totdat ik mijn oog liet vallen op een man die dichtend in mijn mailbox viel, charmant, gezellig, vriendelijk en totaal niet dom.
Dagen volgden van uren lange mailsessies, waarna we vervolgens ook telefonisch contact kregen, ik werd verliefd op z'n stem, charismatisch...zou dat hem zijn?

Hij woonde aan de andere kant van het land, voor hem geen punt: hij hield van "treinen", afin een afspraak gemaakt, 9 mei werd dé datum!
Beiden zenuwachtig maar het werd erg gezellig, logisch het klikte tussen ons, hij bleef meteen een aantal dagen.

Alhoewel ik weinig vertrouwen had in mannen, bedacht ik me dat als hij weer zou zijn weggegaan dat ik nooit meer iets zou horen: hij had immers gehad waar hij voor kwam... weinig zelfvertrouwen dus!
Maar het tegendeel was waar, hij kwam terug en het werd een gezellige zomer!

Ik was op de hoogte van z'n handicap en eerlijk gezegd kon ik daar wel mee leven (dacht ik).
In december besloten we samen te gaan wonen, hij verhuisde hier naar toe, na een aantal maanden vroeg ik me af of het wel verstandig was, met 2 personen 24 uur onder hetzelfde dak!
We probeerden er het beste van te maken en zochten naar werk, mij lukte dat niet: te oud of te weinig ervaring.
Hij kwam af en toe aan een baantje, maar vanwege de handicap liep het steeds op niets uit.

Toen hij mij ten huwelijk vroeg, zei ik automatisch 'ja'. Wederom kwam de twijfel, wikken en wegen, maar we trouwden toch ondanks m'n twijfels.
Het is een huwelijk van vallen en opstaan, soms gezellig, vaak woordenwisselingen, misverstanden en touwtrekkerij.
Daar komt nog bij dat we weinig gemeen hebben, we leven ons eigen leven, niet zoals ik het voor ogen had.

Vanaf het moment dat ik tob met m'n gezondheid is het bergafwaarts gegaan. Hij helpt met tegenzin in huis, zegt vaak dat ik me aanstel en dat ik een profiteur ben.
Dan ben ik ook nog zo dat ik m'n mond niet kan houden en dan vliegen er over en weer behoorlijke opmerkingen rond, zonodig servies!
Het spelletje van 'wie heeft er gelijk', doet dagelijks de ronde!
Hij vraagt zich af "waar is die leuke vrouw gebleven" en ik op mijn beurt hetzelfde.

Gelukkig werkt hij een aantal uren per dag, voor beiden fijn, maar de vraag blijft...hoelang gaat dit huwelijk duren?

Schrijver: Julie, 4 juli 2009


Geplaatst in de categorie: huwelijk

2.8 met 12 stemmen 1.894



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)