Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De moderne wereld.

Of dat het vandaag aan de dag beter is dan vroeger daar heb ik zo mijn twijfels over.
Dat het een weggooi-maatschappij geworden is, daar hoeven we geen seconde over te twijfelen.
Nu mijn leven weer een beetje in orde is, spaar ik braaf om nieuwe dingen aan te schaffen.
Zover als mijn budget het toelaat. Maar hoe meer nieuwe dingen ik aanschaf, hoe meer last ik op mijn hals haalt. In die paar jaar dat ik nu 6 nieuwe elektrische artikelen heb aangeschaft heb ik er ook net zo veel problemen mee gehad.

Niets doet het nog naar behoren of is zelfs helemaal kapot. Net binnen de garantie, maar meestal er net buiten.
Ik moet zeggen dat het wiets is wat spanningen en zorgen in je leven geeft.
Eerst moet je er achter aan lopen: als je geluk hebt en het valt binnen de garantie, dan moet je wel de originele doos nog bezitten en mag je zelf de portokosten betalen. Na weken het ongemak te hebben omdat het apparaat afwezig is krijg je het eindelijk terug, waarna bij aansluiting blijkt, dat het nog verder kapot is dan daarvoor.

Geen wonder dat men stijf staat van de stress. Als je ziet wat je allemaal moet doen omdat men jou een verkeerd gemaakt iets heb verkocht. Dan kan ik niet meer over service spreken.

Geef mij dan de tijd maar dat de bakker en de melkboer nog gewoon aan de deur kwamen. Je alleen maar met de PTT had uit te staan. En als er iets kapot ging van hetgeen je net had aan geschaft, dan kwam de monteur netjes langs huis om het te repareren.

Toen was de tijd nog voor ons. Nu tikt de klok nog enkel om je te helpen herinneren dat je moet opschieten, omdat er geen tijd meer is.

Schrijver: E van Dam, 16 juli 2009


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.4 met 7 stemmen 178



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)