Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Spaartegoed

Er gebeurt veel op deze aardbol. Soms wel eens teveel denk ik dan.

Maar ook de verhalen van wat mensen allemaal overkomt zijn legio.
Zou dat komen dat ik dit allemaal hoor omdat ik met ouderen omga?
Of was ik vroeger zo naïef en had ik alleen tijd om mijn gezin te “runnen”?
Soms ben ik bang en soms ben ik heel erg dapper.
Als ik in de laatste bui ben, dan denk ik: “wat heb ik het leuk voor elkaar”.
Tja ….soms is het moeilijk bescheiden te blijven :).
Gelukkig heb ik die momenten waarop ik wanhopig ben en denk : “Leer ik het dan nooit!“
Dat is eigenlijk goed, dan blijf ik in evenwicht met al die gevoelens en moet ik pas op de plaats maken.
Men heeft tenslotte ook wel eens tijd nodig om alles te overwegen om er over na te denken of men nog wel goed bezig is.
Ik vergeet soms veel, maar op mijn wekelijkse kaartavondje zei iemand mij dat ze daar ook wel last van begon te krijgen en dat dit reeds scheen te gebeuren vanaf zo ongeveer je 29e jaar.
Je hersencellen schijnen de start gemaakt te hebben om te gaan sterven.
Het verval treedt dus behoorlijk vroeg in werking.
"Och", zei de vrouw die mij deze wetenswaardigheden mede deelde,
“je zou kunnen zeggen dat je Altzheimer light hebt”.
Ik moest er erg om lachen, maar tegelijkertijd kwam weer die twijfel: met dit soort uitspraken kan je de mensen die met echte alzheimerpatienten te maken hadden wel degelijk kwetsen.
Of zou ik nu spijkers op laag water zoeken?
Ik denk dat ik in één van mijn twijfelbuien ben beland en ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

Morgen weer een nieuwe dag met fouten, maar zeker ook met leuke dingen, die het herinneren waard zijn, als je daartoe in staat bent dus.
Niet voor niets schrijf ik erg leuke gebeurtenissen op, zodat ik altijd een vet saldo aan herinneringen uit mijn schriftje kan opdiepen.

Schrijver: Eva Mensch, 16 september 2009


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.9 met 27 stemmen 1.063



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
17 september 2009
Email:
Menschevagmail.com
Tjonge Günther leuk hoor dat kommentaar, het doet me erg goed dit te lezen.
Liefs en schrijven is soms erg leuk he !!!
Naam:
Günter Schulz
Datum:
17 september 2009
Email:
ag.schulztiscali.nl
Soms dekt een goede titel als een beschermende mantel de hele inhoudelijke lading. Deze wederom spreekt mij zeer aan, omdat ik, al lezende, de indruk kreeg in een spiegel te kijken. Deze gewaarwoordingen en overdenkingen heb ook ik bijna als een copie reeds meerdere malen ervaren, eveneens luchtig én in de positieve zin. Perfect verwoord Eva; graag en met een sterk gevoel van herkenning gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)