Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vriendschap is een rijk bezit.

Hoe vaak zeggen wij niet ”dat is een vriend van mij”.
Maar wie is een echte vriend of vriendin? Iemand die je wel eens tegenkomt of waar je wel eens bij op visite gaat.
Persoonlijk vind ik dat vriendschap pas tot uitdrukking komt als het om loyaliteit gaat.

Vriendschap heeft geen verplichtingen en is niet uit te drukken in hoe vaak je elkaar ziet.
Vriendschap zit in hetgeen we doen zonder daar verplichtingen aan vast te maken.
Echte vriendschap is de buur die zonder morren bij je langs komt als je ziek bent om je te helpen.

Het zeker van elkaar kunnen zijn, dat de ander daar staat als je hem nodig heeft. Degeen die niet alleen het goede maar ook het slechte met je deelt. Dat is echte vriendschap.
Hoe jammer is het om te moeten constateren dat je eigenlijk maar weinig vrienden bezit.

Nu de tijd steeds meer van ons verlangt en steeds minder terug geeft is echte vriendschap een belangrijk gegeven. Iemand die je kan vertrouwen, iemand op wie je kan rekenen.

Dat is niet in geld of goederen uit te drukken. Wie of wat je ook mag zijn, met echte vrienden ben je ten alle tijden een rijk mens.


Zie ook: http://vertelsels-van-regenboog.50plusser.nl/

Schrijver: E van Dam, 8 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: vriendschap

2.6 met 31 stemmen 1.739



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
9 oktober 2009
Hiermee laat je zien dat vriendschap op afstand ook bestaat.
Naam:
Iris
Datum:
9 oktober 2009
Je hebt overschot van gelijk, Eva. Mooi hoe je de vriendschap hebt verwoord. Dankjewel.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)