Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wandelend in het park

Het Zuiderpark in Den Haag heeft botanische tuinen, maar er is werkelijk niemand die daar weet van heeft. Vandaag wist ik weer eens niet wat te doen, dan maar wandelen in het park, misschien was er iets te zwammen. Opvallend hoe groen het nog is, de bladeren vallen steeds later, maar de herfst kleurt onmiskenbaar.

Aan de rand van de vijver, de Olifantenvijver, zit een grijze man, gebonden aan zijn scootmobiel, hij geniet overduidelijk van wat hij ziet. Ik sta even bij hem stil en zeg tegen hem dat het hier zo mooi en rustig is, dat veel mensen in de wijk om het park niet weten van deze schoonheid. Er volgt een pracht van een woordenwisseling, hij praat over zijn ex en een hond, ik vraag hem of hij de ijsvogel heeft gezien.

Ik stap op, ga nog even naar het blauwgras, misschien herkennen de berken roodstippend de vliegenzwam. En dan zegt de grijze man, 'bedankt voor dit gesprek'.

Die eenzaamheid raak ik niet kwijt.

Schrijver: Fred, 24 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

2.2 met 4 stemmen 192



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)