Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Handicap

Bij het schrijven van teksten en het werken met getallen overkomt het mij vaak dat ik een fout maak en daar bij controle vier of vijf keer overheen lees. Het is mij bij een tijdschriftartikel overkomen dat ik in het slot een woord was vergeten en ook de redactie had het niet gezien. Het was wel het eerste dat ik zag toen ik het betrokken tijdschrift opensloeg. Balen!
Als anderen mij tijdig wijzen op zo'n fout of hem voor mij corrigeren, ben ik hen altijd erkentelijk.
Het heeft mij wantrouwig gemaakt ten opzichte van mijn eigen werk en ik pleeg alles veelvuldig te controleren. Bij mijn gedichten (die ik onder verschillende pseudoniemen publiceer) en mijn beweringen (idem) deed ik dat tot vandaag op het scherm, maar met ingang van heden ga ik eerst alles uitprinten. Jammer, maar het moet.

Ik ben nu 62 en weet nog steeds niet of het te maken heeft met mijn absences. Die heb ik al tientallen jaren, gelukkig niet zo vreselijk frequent. Ze hebben mij in mijn werk als leraar weinig problemen opgeleverd, daarbuiten meer. Veel mensen lijken te denken dat je ze negeert als je even "weg" bent. Aangezien ik tegenwoordig een beetje de kluizenaar uithang, is ook dat probleem verminderd.

P.S. Ik las onderstaande hartenkreet van Joke Bot en besloot toen mijn verhaal ook maar te doen.

Schrijver: Jacob, 28 februari 2010


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.7 met 9 stemmen 722



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
4 maart 2010
Erg herkenbaar voor mij. Het is juist goed dat je dit geschreven hebt.
Ik heb mede door jou nu het heerlijke gevoel dat ik niet de enige ben die deze ervaringen heeft.
Naam:
Joke Bot
Datum:
1 maart 2010
Email:
vleugelstrekkendhotmail.com
Het doet me goed dat mijn stukje jou er toe gebracht heeft om jouw verhaal te doen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)