Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De ONTMOETING

Wat de komst van een computer allemaal niet met zich mee kan brengen.
Mijn ervaring is in elk geval heel positief.
Ik kreeg een mail, omdat ik op schoolbank met mijn gegevens stond.
Wie schetst mijn verbazing dat ik een mail kreeg van een heel klein buurmeisje, dat vroeger bevriend was geweest met mijn zusje.
Natuurlijk is dat kleine meisje inmiddels een oma en moet ik nu heel snel gaan afleren dat ik aan haar als klein meisje denk.
Ze schreef me over haar familie en ook over haar zus van mijn leeftijd en ik heb zowaar weer contact met haar gekregen.
Wat is dat leuk zeg, weinig of geen familie en zomaar een buurmeisje dat al je ins en outs kent.
Het was inmiddels wel 42 jaar geleden dat ik haar voor het laatst gezien had.
Er moest dus heel wat water door de Rijn, voor we weer een beetje wisten wat we aan elkaar hadden.
Leuk was het, een bijzondere ontmoeting.
We hebben de daad bij het woord gevoegd en zijn dit jaar samen een reisje langs de Rijn gaan maken.
Het was heel leerzaam, en mijn conclusie was wel, dat zij meer familie is dan ik ooit gehad heb.
We konden op deze mooie reis samen herinneringen ophalen aan bijvoorbeeld mijn oma en haar moestuin met kruisbessen.
Maar ook aan de tante van een snoepje als we naar school gingen.
We woonden tenslotte tegenover elkaar, ook al was zij oorspronkelijk uit een andere streek.
Het was een bijzondere ontmoeting en het werd een mooie reis.

We hebben elkaar als het ware teruggevonden.
Een mens kan goede vrienden gebruiken.
We hebben afgesproken dat we in het najaar samen nog eens weg gaan samen.

Schrijver: Eva Mensch, 4 mei 2010


Geplaatst in de categorie: familie

3.0 met 8 stemmen 727



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)