Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zelfmoord veroordeelde man

Een man van 42 uit Jubbega in Friesland heeft zelfmoord gepleegd nadat het Hof hem wegens poging tot moord had veroordeeld tot acht jaar cel. De officier had 180 uur werkstraf geëist wegens bedreiging.
Vreemd zaakje. Ten eerste zijn al heel wat lagere straffen uitgedeeld voor moord, ten tweede is het verschil tussen de eis en het vonnis mogelijk het meest buitensporige dat in Nederland ooit is vertoond.
Volgens de advocaat van de man heeft het Hof het advies van deskundigen naast zich neergelegd dat de man labiel, suïcidaal en detentieongeschikt was. Het Hof beweert dat het wel het advies serieus heeft genomen, anders had de man een nog zwaardere straf gekregen.
De betrokken magistraten vegen hun eigen straatje dus eerst maar even schoon.

Mij bekruipt het zeer donkerbruine vermoeden dat dit zaakje niet alleen merkwaardig is, maar dat er iets achter zit.
Met andere woorden: volgens mij stinkt het uren in de wind naar rotte vis!

Schrijver: Jacob, 10 juli 2010


Geplaatst in de categorie: moraal

3.5 met 2 stemmen 166



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
12 juli 2010
Email:
joke190411telfoort.nl
Friesland...
nu weer dit
Marianne Vaatstra...
raar daar,
zijn daar goed in schoonvegen
door magistraten,
wie het weet (meer van)mag het zeggen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)