Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dat voetbal belangrijker kan zijn dan politiek is onlangs bewezen, niemand had het nog over het nieuw te vormen kabinet, de verkiezingen waren uit ons collectieve geheugen geschrapt, hoe Robben en Sneijder de natie zouden opliften naar een topzege, dat was van wezenlijk belang, voor even, want ze hebben gespeeld als eersterangs schurken, straatschoffies en banale criminelen, ondanks de lof die hun toevalt. Achteraf gezien schaam ik me voor hen, net als voor de politieke partijen die denken te kunnen gaan regeren, alleen al omdat Paars-Plus een laatste optie is, een laatste reddingsboei, een laatste strohalm, eerlijk gezegd is dit land onbestuurbaar, kan die hele politieke santenkraam worden afgeschaft, dulden wij als volk ook geen intelligente elite meer, die zegt wat we wel of niet moeten doen, dat is zwaar uit de tijd, we kunnen inmiddels zelf denken en besturen, wetten bepalen als het niet anders kan, we kunnen dit land wel runnen zonder dat irritante, trage, buitenaardse, zweverige, moeilijk doende, misselijkmakende, gewichtige, heerszuchtige, muggenzifterige, daadloze gezwets.

Schaf het politieke bolwerk op het Binnenhof af, verklaar het tot nationaal museum met wassen beelden van Den Uyl, Lubbers, Van Agt, Wiegel, Balkenende, Van Mierlo, Drees, Halsema met blote torso, Boer Koekoek, Janmaat, Fortuyn die het net niet haalde, Rosenmüller, Bos, Verdonk etc. Laat de top van de economie Holland maar regeren en niet dat stelletje vertegenwoordigers van partijen, die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, dus verre van verlicht zijn.
Laat ware, hedendaagse wijzen aan het roer staan!

Schrijver: Joanan Rutgers, 13 juli 2010


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 1 stemmen 104



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)