Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mart Smeets in : 5 jaar later.

Zondag 25 juli 2010. Toevallig zet ik de TV aan en aanschouw een heruitzending van het intervieuw/debat "5 jaar later" waarin Jeroen Pauw spelenderwijs Mart Smeets zichzelf laat zijn.
Met bewondering aanschouwde ik dit hemels ongekunsteld gesprek van een man wiens sportuitzendingen ik voor geen geld zou willen missen.
Op een bepaald ogenblik dacht ik, goh, dit had mijn vader kunnen zijn. Alhoewel, mijn vader was een warme bakker.
Echter, de vergelijking werd nog groter toen het thema "doping" ter sprake kwam. De stelling van Mart Smeets dat "doping" ingebakken was en gecontroleerd zou moeten toegestaan worden, zou bij mijn vader als hemels in de oren geklonken hebben want hij dopeerde zich elke dag.
Immers, als zeer hardwerkende man had hij dit nodig om zijn vermoeid lichaam in gang te houden.

Zal ik je vertellen hoe mijn vader zich dopeerde?
Wel, praktisch elke dag rond halftwee 's morgens vooraleer hij zijn bakkerij in ging, trok mijn vader eerst de kelderdeur open en dronk twee glazen jenever. Op zijn nuchtere maag.

"Smeets" dus.

Zaaaaaaalig toch.

Schrijver: oguh
Inzender: Hugo Van Mierlo, 25 juli 2010


Geplaatst in de categorie: drank

4.2 met 8 stemmen 529



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)