Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geniale waanzin

Ik reageer op de vorige hartenkreetschrijver, die beweert dat we 'verknipt en vertekend' zijn en daarmee zou de kous af zijn. Zijn conclusie luidt, dat we allemaal knettergek zijn en dat beroemde kunstenaars dat via hun werk hebben afgebeeld, duidelijk gemaakt. Zeer defaitistisch en fatalistisch om zo te denken, alsof we in één grote open inrichting zitten, wat natuurlijk niet het geval is, er zijn heel veel intelligente, evenwichtige, stoornisloze mensen, maar die houden zich gedeisd, omdat ze gelukkig zijn. Jij schrijft enkel over de waanzin alom, maar niet over de geniale waanzin, waar die kunstenaars die jij noemde mee behept waren, zij lieten echt niet louter zien dat iedereen gek is, zoals jij onnadenkend beweert, o nee, zij ervaarden zichzelf integendeel als de ware gekken, zij die anders keken en ervaarden dan de grote massa, zij beelden echt niet de gekte van de massa uit, maar de individuele gekte van hun unieke kunstenaarschap. Jij denkt dat ze de buitenwereld uitbeelden, maar dat is je grote fout, ze beelden namelijk 100% zeker hun rijke binnenwereld uit. Zo gek is de buitenwereld niet, eerder oersaai, lelijk, oppervlakkig, voorspellend, aangepast, nabootsend, plichtsgetrouw, benepen, burgerlijk, star, emotieloos, anti-kunstzinnig, grof, onontwikkeld, lui, verslaafd, irritant gewoon, zielloos, harteloos, verre van gek, waren ze dat maar, maar nee hoor, geen gram die daar iets van heeft. Dus Fredje Flintstone, ik bedoel maar, scheer de mensen niet over één kam en wees voortaan dik genuanceerder.

Schrijver: Joanan Rutgers, 27 juli 2010


Geplaatst in de categorie: woede

3.5 met 4 stemmen 478



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma
Datum:
29 juli 2010
Fred is er ff niet, zit nog in de bocht, maar ik zal je boodschap doorgeven.
Naam:
Fred
Datum:
28 juli 2010
Weet je, Joanan, sinds kort heb ik een eigen mening. Jij bevestigt dat alleen maar, de wereld is één grote 'Danse Macabre'.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)