Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

NIEUWSUUR AAN DE LOPENDE BAND

Het is weer wennen in het nieuwe tv seizoen. En ik mis Nova nu al. Nu hebben we Nieuwsuur.
Dat decor! Wie verzint zoiets. Dat moet toch iemand zijn met behoorlijk beperkte verstandelijke vermogens.

Dan denk je na de openingsstune dat Twan Huys achter de kassa bij Albert Heijn een commercial staat in te spreken. Ik bedoel, die tafel lijkt toch echt op een lopende band bij de kassa van Albert Heijn. Oké, de lopende band is stilgezet anders worden die langsschuivende boodschappen te hinderlijk maar je verwacht elk moment, tussen het politieke gezeik van Twan door, een stem te horen door een luidspreker: dingdong:'vandaag ongewassen spruitjes met makreel voor de halve prijs. En vandaag ook speciaal voor onze bejaarden:pindarotsjes voor 2,95'

De kleur van de ruimte doet ook pijn aan de ogen. Te fel. Te hel. Te kil. Een soort eczeemverwekkend begrafenispaars.
Door die kilte ga je ook van het weinige goede nieuws nog slecht slapen.
Het heeft ook iets weg van een ruimteschip. Je moet ook niet gek op kijken als Twan vandaag of morgen zijn naambordje op de lopende band verandert in Mr.Spock.

Verder is Knevel&van den Brink weer opgedoekt. Dat vind ik verdomde fucking jammer om maar eens in simpele EO-taal te zeggen..
Niet dan? Wij zaten toch om acht uur 's avonds al met de bijbel op schoot te wachten tot het elf uur was.
Want dan wist je al; er komt een moment dat er met bijbelteksten wordt gesmeten en mijn parate bijbelkennis is ietwat aan de onvaste kant.
Dan kan ik in realtime in de bijbel de betekenis opzoeken. Zo kwam de tekst: Jezus verscheen na zijn dood aan de Emmausgangers ineens voorbij.
Weet jij wat een Emmausganger is? Ik niet. Dat zoeken we dus op in de bijbel.
Mevrouw Painter vond het zelfs een verdomd goddelijk mooi woord voor Scrabble dat wij vaak spelen.

En nu zitten Pauw en Witteman er weer. Saai! Van de week met een gast die een halve voetbal op zijn knar had staan en vond dat wij ons niet moesten bemoeien met de steniging van een vrouw in Iran.
Mevrouw Painters reactie sprak mij aan: die halve zool heeft toch echt zijn recht op zuurstof verspeeld!


Zie ook: http://www.pacopainter .nl

Schrijver: paco, 9 september 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 4 stemmen 572



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
paco
Datum:
10 september 2010
Email:
pacocriticihotmail.com
Jazeker, Fred. Maar ik ben erg moeilijk met wennen.
Naam:
Fred
Datum:
9 september 2010
Paco toch ! Ga mee in de vaart der volkeren en stijg ter hemelen, samen met Twan en die verknipte halve-voetbal pet. Is het je niet duidelijk dat WIJ dienen te integreren ?!
/sarcasme modus off

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)