Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn kijk op de zaak...

Hoe makkelijk is de omgang met mensen die je niet kent, zij jou niet en andersom.
Vriendelijk lachend beweeg je je tussen vreemden, maakt een praatje over het weer, een mooi boek, hond e.d.
Dan de mensen die je wel kennen, als mens, broer, zoon, oom, in gezellige tijden, vooral met verjaardagen. Je kennen omdat je familie bent!
Dan je levenspartner, die je kent als je broekzak, weet hoe je ergens op reageert, je humeur is, weet wat te verwachten bij een discussie!
Juist voor die persoon is de omgang soms moeilijk, mijn kijk op de zaak is als volgt; Ik kan je lezen en schrijven en dat benauwd je...je veiligheid is weg, ik ken de persoon achter het masker, die zich vaak anders voor doet dan hij is, niks gezellig, charmant, vriendelijk en trouw, maar koud en berekenend, mij geregeld vertelend wat je van me vindt.
Gezelligheid zoekt bij een ander en eigenlijk een hekel hebt aan dieren.
Soms kun je er niets aan doen, je hebt een handicap, maar daar ga je handig mee om en maakt daar ook wel eens misbruik van helaas!
Of het tussen ons blijvend is, is een groot vraagteken, gewoon omdat ik niet weet hoelang ik het volhoud!

Schrijver: Julie, 20 september 2010


Geplaatst in de categorie: huwelijk

3.7 met 6 stemmen 579



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)