Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dringende oproep

Kan iemand mij helpen om de film 'Total Eclipse' over het leven van Arthur Rimbaud te bemachtigen? Het is een Amerikaanse film uit 1995 met Leonardo DiCaprio in de rol van Rimbaud. Ik probeer die film al jaren te pakken te krijgen, maar het lukt me nog steeds niet, ik weet hem ook niet te downloaden en al evenmin te vinden. Alle andere films van DiCaprio kom ik overal tegen, maar juist deze film blijft spoorloos voor mij. Niet dat ik verwacht met die film meer inzicht in het leven van Rimbaud te krijgen, maar als Rimbaud-expert kan die film niet ontbreken aan mijn Rimbaud-bagage. Mijn persoonlijke filmbeelden over zijn leven zijn natuurlijk veel meer waard, maar toch blijf ik reuzenieuwsgierig naar die film en hoe Leonardo die rol vervulde. Als iemand die film aan mij wil verkopen, dan zou ik daar erg blij van worden, mits er geen buitensporige prijs voor wordt gevraagd. Maak je naam kenbaar en ik google naar je gegevens om de deal te klaren. Die film is echt een obsessie voor me geworden, ik liep lange tijd rond met het idee een film over Rimbaud te maken met mezelf in de hoofdrol, maar dat was dus al gedaan door deze topacteur. Als er een Nederlandse film komt over zijn tijd in Harderwijk, dan hou ik me bij deze aanbevolen.

Ik weet nog dat ik enkele meters verwijderd was van mijn topidool Stevie Nicks, de hekserige zangeres van Fleetwood Mac, mijn lijf tintelde van opperste extase. Helaas was Lindsey Buckingham vervangen, maar door een waardige evenknie. De eerste zanger van Fleetwood Mac ging verloren door zijn alcoholverslaving en de drummer Mick Fleetwood is de werkelijke spil van de band. Hij sloeg op zijn borst en er kwamen drumgeluiden uit, iets wat Marillion ook presteerde. Neem zijn songs 'The King of Sunset Town' of het tragische 'Kayleigh', zo poëtisch en betoverend. Ook U2 en The Simple Minds heb ik life meegemaakt, met dierbare herinneringen. Ik hoop nog eens Sinéad O'Connor en Kate Bush life mee te maken, maar ik ben bang dat ik daarvoor te laat ben en niet goed opgelet heb.

Ook als niemand mij kan helpen betreffende 'Total Eclipse', ga ik moedig voorwaarts om het ontbrekende aan te vullen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 6 december 2010


Geplaatst in de categorie: film

2.5 met 4 stemmen 395



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 december 2010
Superbedankt voor deze gouden tip!
Naam:
Wee
Datum:
6 december 2010
Je vindt 'm op bol.com (alleen wel 2ehands). Succes!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)