Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het mysterie

Vreemde geluiden kwamen uit de kast in de slaapkamer.
Aarzelend besloot ze toch maar te gaan kijken.
Van alles ging er door haar hoofd.
Herinneringen aan boemannen uit haar jeugd.
Verrassingen die hard “boe” riepen als je de deur opende, wat dan later haar broer bleek te zijn.
Eigenlijk was ze helemaal niet zo dapper.

Maar de logica won het van haar gevoel.
Ze was alleen in huis, dus kon er eigenlijk niets engs in de kast verstopt zitten.
Misschien was de doos kerstspullen wel omgevallen en maakte die geluiden door het zich verplaatsende inpakpapier.
Zichzelf moed insprekend besloot ze de deur open te trekken.
Er kwam iets voorbij flitsen, ze schrok ontzettend.
“Alweer”; bedacht ze later.
Toen ze van de schrik bekomen was, besefte ze dat ze een kat in huis had rondlopen.
Op één of andere manier was hij ongemerkt achter de kerstspullen terecht gekomen en had zij de deur dichtgedaan.
Dit kleine mysterie was iets waar ze nu om kon lachen en ze besefte dat ze als kind veel te serieus was geweest.
Dit besef was het positieve wat ze uit deze nieuwe ervaring had opgedaan.

Het nagenieten van deze kleine ervaring was toch wel heel bijzonder, het maakte alle nare ervaringen van boemannen en vervelende broers weer helemaal goed.

Schrijver: Eva Mensch, 19 januari 2011


Geplaatst in de categorie: humor

2.3 met 3 stemmen 237



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)