Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een moeilijke tijd.

Nog niet zo lang geleden stond ik voor een vrij moeilijke beslissing.
Aan de ene zijde gaat het over de tegenwoordige maatschappij en de andere zijde hoe je daar dan tegenover moet staan en in hoever je eigen gedrag acceptabel is.

Veel makkelijker gezegd: ik voel mij niet meer thuis in de tegenwoordige maatschappij en weet niet goed hoe ik mij moet gedragen.
Wat vroeger heel normaal was om te zeggen of te vragen wordt nu gezien als onheus gedrag tegen over het personeel.
Waar vroeger de klant koning was is nu het personeel onbeschoft. Als je daar dan weer wat over durft te zeggen, belt er later een meerdere van deze persoon om te vertellen dat men het als dreigend beschouwd heeft en dat je al blij mag zijn dat je geen aanklacht aan je broek hebt hangen.

Door al deze oneerlijke behandelingen durft ondergetekende bijna de deur niet meer uit. En durft al zeker geen grapje meer tegen het personeel te maken. Want hoe dom is men wel niet om te denken dat er nog enig begrip of vrolijkheid in deze hedendaagse cultuur is.
Binnekort spreken wij de dokter en apotheker weer aan met 'Meneer de Doktor' aan en 'Mevr. de Apotheker'.

Laat een ieder in haar of zijn eigen waarde, we zijn nog steeds allemaal mensen.

Schrijver: E van Dam, 26 januari 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.6 met 7 stemmen 183



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)