Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De schildpad die dacht dat hij een haas moest zijn

Op een dag had de schildpad er genoeg van. Hij was altijd maar traag en appelig en nooit eens energiek. Hij nam een dikke pil van de dokter de Uil en begon als een haas te functioneren. Hij vloog meteen uit de bocht!

Hij rende urenlang door, deed het huishouden alleen, paarde met alle konijnen, en dronk de hele zaterdag door met gitaarspel op de achtergrond.
De uil kwam langs en zei `zo ken ik je helemaal niet maar wat is er dan aan de hand schildpad, pardon haas´.
Wel, ik dacht ik wil een haastige haas zijn maar ik ben niet echt gelukkiger geworden maar het was wel leuker hoor.
Je krijgt een rustig pilletje van me en dan moet je weer gewoon jezelf zijn hoor schildpad want we worden gek van jou en jij van jezelf! zei de dokter de uil.
De schildpad zag de uil nu duidelijk voor zich in twee gedaantes met een politiepet op.

En vanaf die dag was de schildpad gewoon weer moe en droomde nog vaak over de tijd dat hij een haas was. Iedereen vond hem weer aardig en vergat de geschiedenis.

Maar in dit verhaaltje leeft de schildpad nog eenmaal op als haas want wat had hij zijn best gedaan en wat was het leuk geweest maar het was onnatuurlijk en dat kan natuurlijk niet alleen maar met een pilletje.

Schrijver: foppe oostenbrug, 1 maart 2011


Geplaatst in de categorie: dieren

2.7 met 6 stemmen 156



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)