Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Merci beaucoup!

Ik heb zoveel positieve reacties gekregen op mijn korte bestaan als filmacteur in Man bijt hond, dat ik er wat verlegen van geworden ben. Ik heb uit de filmwereld nog geen aanbiedingen gekregen, maar ik houd de moed erin, temeer omdat ik dolgraag eens wil samenspelen met Carice van Houten, obsessief als ik ben, maar René Soutendijk vind ik ook goed of Linda van Dyck, die heeft zulke lieve, toegeknepen ogen. Vooreerst was dit het hoogtepunt van mijn filmcarrière, vermoed ik. Gek genoeg vond ik mezelf nogal een griezel om te zien, een harige aapmens, vooral in die close-ups, wat een melancholicus zeg, nee, zelf was ik minder tevreden met de confrontatie. Wat een melodramaticus, wie trapt daar nou in? Ik had met dwangbuis en al een forse snoekduik moeten nemen na die voordracht, het is toch om je rot te schamen, ben meer en meer van mening dat poëzie en beeld niet samengaan. Ondanks dat meneer Keller met zijn 'Dode dichters almanak' leuke beelden verzameld heeft en ik graag wat vlees zie bewegen, heb ik toch het allerliefste woorden an Sich. Het is nu van mijn kant ook hartstikke uit! Heb me spiritueel van haar ziel losgeknipt! Stt! Snel even tussendoor, want er wordt op zwijgplicht aangestuurd, niet dat ik me ooit door iets of iemand de mond laat snoeren, maar zieaan, hoe de democratie vervalt tot dictatuur. Het is bijna als in de oorlog, morseseinen en geheimschriften, weet je wel. Of zoals de Russen deden, post openmaken en censureren. Zo wordt ook internet vanzelf van open medium weer een benepen, begrenst, gesloten inrichting. Geeft nix, we kennen de ware aard van de mens wel, onverbeterlijk aangepast en lafhartig, altijd bang het overlevende hachje te verliezen, eindeloos concessies doende, compromissen sluitend. De waarheden kelderen mee. Ik weet het nog goed. Ik kwam de natuurvoedingszaak in en Erik zei tegen me: 'Ze hebben je vriend vermoord!'. 'Wat zeg je nou?' 'Ja, Theo van Gogh is vanochtend doodgestoken op straat!'. Er ging een diepe rilling door mijn lijf. Ik had hem ooit gezien in een koffieshop (deknaam voor wietlevering), hij kon dwars door je ziel kijken, net als ik overigens. Daar zijn de meeste mensen bijgelovig bang voor, bang voor ontmaskering, ze leven liever schijnheilig verder, gek genoeg. Zullen Nietzsche nooit begrijpen. Hitler in lammetjes zien. Altijd de werkelijkheid in hun voordeel verdraaien. Liefde verkrachten. Haat verspreiden. Beste mensen, zeer bedankt!

Schrijver: Joanan Rutgers, 8 april 2011


Geplaatst in de categorie: bedankt

4.8 met 6 stemmen 161



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)