Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Moederdag

Een beetje somber staarde ze voor zich uit.
Waarom zo een geïrriteerde stem aan de telefoon?
Waarom mocht ze niet van mening veranderen?
Dat was wat er allemaal in haar gedachten speelde.

De eerste die op visite kwam moest het hele verhaal natuurlijk horen.
Eigenlijk kon ze alleen maar dankbaar zijn voor de opmerking van haar visite dat het kind misschien wel een beetje bezorgd was.
De woorden waren blijven hangen en ze dacht er nog lang over na.
Stel dat dit waar zou zijn, dat het alleen maar bezorgdheid was die geïrriteerdheid, dan was dat toch alleen maar heel erg lief van hem.
Ze besloot hem een mail te sturen voor nadere uitleg en hoe ze zich door zijn reactie gevoeld had.
Ze schreef onderaan de mail: “Vergeet niet dat ik heel veel van je houd”.

Die avond was alles in orde en bedacht ze: “laat komen, wat komen moet”.

Over 2 dagen was het alweer Moederdag.
Eigenlijk had ze zich voorgenomen niets te verwachten, het was een dag die verzonnen was door de commercie.
Maar diep van binnen genoot ze toch van de Moederdag.
Het was een dag waarop je verwachtingen mocht hebben als moeder.
Natuurlijk waren ze altijd lief en behulpzaam, want ze had geboft met haar zonen.

Dezelfde avond belde haar oudste zoon: "Ik bel even om te horen of we commercieel gaan doen zondag”.
Ze moesten er beiden hartelijk om lachen.
Ze kon kiezen welke dag ze visite wilde en wat ze wilde gaan doen.
“Misschien een eindje toeren?”, zei hij.
Heerlijk dat voorstel.
De jongste zoon kwam die avond ook aan de telefoon.
Als verstrooide professor vroeg hij wanneer het nu Moederdag was; “Zondag of maandag?”
Alsof het een verjaardag betrof, vroeg hij wat ze wilde hebben voor haar Moederdag.
Het was eigenlijk erg grappig, want ze had niets nodig.
Dat zei ze hem dan ook: “Ik word genoeg door jullie verwend hoor!”

Ze besefte dat hij haar altijd van alles toestopte onder het mom van uitlenen en dan zei hij dat zelf niet meer te gebruiken.
Wat kenden die knullen haar toch goed!

Erg bijzonder om bij zulke mooie mensen te mogen horen.
Wat ze ook zou vragen, ze wist dat haar zoons het voor elkaar willen maken als ze dat konden.
Maar het was eigenlijk veel leuker dat ze kwamen om een stukje met de auto er op uit te gaan.
En de praktische kant ervan was dat de jongste haar kapstokje wilde ophangen.
Hen even te zien, was voor haar altijd erg fijn, ze woonden ook zo ver.

Dat was voor haar echt Moederdag!

Schrijver: Eva Mensch, 7 mei 2011


Geplaatst in de categorie: moederdag

3.5 met 2 stemmen 133



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)