Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een rivier

Naarstig op zoek naar weer een lager punt, ontsprongen uit smeltend ijs of opwellende bron, mijn stroom leidt naar een zee aan mogelijkheden. Ik val als water in de bergen, meander traag in de lage landen, ruis langs riet en beemd. Bedding is vertrouwd, ik vloei niet anders, geef voeding aan de wielen naast de dijk.

Laat mij gaan, kanaliseer me niet, als een rivier wil ik vervallen in hoogte naar de oceaan. Terug naar de schoot van mijn bestaan.

Schrijver: Fred, 24 mei 2011


Geplaatst in de categorie: vrijheid

3.5 met 15 stemmen 358



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
aqua
Datum:
13 juli 2011
De zucht naar vrijheid klasse omschreven. Ik vind het prachtig.
Naam:
J.de Groot
Datum:
4 juni 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Günter mooi geschreven, reïncarneren...als hij dan maar als
'twee' druppels water op de oude Fred lijkt.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
25 mei 2011
Email:
ag.schulztiscali.nl
Wat nou, antidepressiva? Zonder gekortwiekte vleugels én rebels gaat Fred meestal tegen de stroom in. Ik herken in de overigens weer uitmuntende woordspelingen de vermeende filosofie van het individu als waterdruppel, dat met een ontelbaar aantal anderen zal uitmonden in de zee van zijn oorsprong. Wellicht zal Fred ooit weer eens als waterdruppel reïncarneren en ook dan alle menselijke onderdrukking proberen aan zijn laars te lappen.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
25 mei 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Maar ik vind het mooi geschreven, kort maar krachtig!
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
24 mei 2011
Maar, beste Fred, je hebt dringend antidepressiva nodig, laat je vleugels niet kortwieken, ontdoe je van alle menselijke onderdrukking en wees rebel, ga stroomopwaarts!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)