Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Koffieleuten

Ik had vandaag een alleraardigst gesprek met een 84-jarige meneer. Locatie: de gratis koffie plek bij de nog maar pas heropende A.H. te Gouda-Noord. We zaten samen op het enige bankje en de koffie kwam uit Ethiopië. We schenen eenzelfde gevoel voor humor te hebben, dus het klikte al gauw. 'Heb je ook een auto?', vroeg hij. 'Wacht even!', zei ik, 'ik ben even afgeleid, terwijl hij wel zag dat ik naar een wel heel mooie, rondborstige vrouw zat te turen. 'O, begrijpelijk, dat moet kunnen!', zei hij. 'Tja, als dat al niet meer mag!' 'Ik chat wel eens op Lexa, als ik 5000 euro overmaak, dan krijg ik een Russische vrouw van begin dertig, een fotomodel, maar dat doe ik niet, ze willen alleen maar je geld, maffia, weet je, en die vrouw komt nooit opdagen! al had ik ook een vrouw van 44 aan de haak!' 'Als het klikt, maakt leeftijd niet uit' 'Dat is waar' 'Ik heb zo'n rot ervaring achter de rug, bijna gek geworden van haar destructiviteit en valsheid, wees voorzichtig, want je weet nooit wat je binnenhaalt' 'Klopt, daarom vind ik het wel best zo' 'Lekker rustig hé' 'Mijn dochters zijn rechter en tandarts geworden, ze boeren 10.000 euro per maand, ze bewonen een riant, vrijstaand pand in de omgeving van Breda' 'Ik schrijf 's avonds en 's nachts op internet, vandaar nu deze koffie' 'Je bent toch nog jong, gá ervoor man!' 'Wacht even, daar loopt ze weer, oei, ze bukt, nu zijn ze nog mooier!' 'Inderdaad, je hebt groot gelijk!' 'Schrijf anders ook eens iets op Nederlands.nl, je levensverhalen zijn hoogst interessant!' 'Ik zal eens kijken, weet je dat ik ook een zoon heb gehad? Die was bijna afgestudeerd als leraar, maar hij was inwendig zo depressief, dat hij een einde aan zijn leven heeft gemaakt, er was niets van te merken, dat het zo slecht met hem ging en hoe? Hij heeft zichzelf verbrand, zo gruwelijk, zo gruwelijk moet hij zich gevoeld hebben, schrijf daar maar wat over' 'Nou, dat is wel erg intiem' 'Geeft niets, doe maar' De oude man, jeugdig van geest, stond op en gaf me een stevige handdruk. Ik keek hem nog even na. 'Goed dan', dacht ik, 'voor jou en je zoon en omdat we zo onverwachts openhartig gebabbeld hebben'. Zo iemand gun ik de mooiste en liefste vrouw van de wereld!

Schrijver: Joanan Rutgers, 19 juni 2011


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.7 met 6 stemmen 138



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 juni 2011
Merci beaucoup, Jacob, je duwt me weer terug naar mijn borderline-diagnose, wat niet gek is, want borderline heeft raakvlakken met o.a. autisme, schizofrenie, manische depressie, narcistische stoornis ect., maar eerlijk gezegd heb ik al die termen overboord gegooid, moet je ook doen, lucht op!
Naam:
Jacob
Datum:
20 juni 2011
Leuk verhaal. Maar ook: weer een stukje dat ik een beetje moeilijk kan rijmen met het feit dat je autistisch zou zijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)