Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Spuugzat van haatzaaiers

Om tegenwoordig het hoofd boven water te houden, moet je als individu wel alle wereldwijde, schokkende gebeurtenissen weten te vergeten, anders word je een wandelende martelkamer of een Weltschmerzsoldaat. Jezus liep ook niet de hele dag met alle ellende van diverse mensen te sjouwen, want loslaten is de kunst en dat weet menigeen. Hij genas direct om erger te voorkomen. Hij zocht zijn vergetelheid in wijn en erotiek met zijn vrouw Maria Magdalena. Het beste recept voor iedere man. Na mijn anti-Breivik-bewering dacht ik van die meervoudige engerd af te zijn, maar op woensdag kopte de Goudse Post 'Noor noemt stad Gouda' en ja hoor, de ellendeling noemde zelfs de busaffaire in Gouda-Oost en dat het ongezond is dat deze wijk door veelal allochtonen wordt bewoond. Gettovorming is misschien niet zo slim, maar zoiets ontstaat niet door beleid, maar door het inkomensverschil. Overigens wonen er genoeg autochtonen in en omheen. Citaat: 'Het imago van Gouda doet deze ontwikkeling geen goed'. Men noemt het een fikse tegenvaller, omdat het toerisme toch al is afgenomen. Al die rechts-extremisten denken de klok te kunnen terugdraaien, maar dat werkt altijd averechts! Wie anders-zijnden niet kan tolereren, moet maar eens in diepgaande therapie of een etmaal mediteren over de term 'projectie'. Elkaar primitief het licht niet in de ogen gunnen, is een zeer achterlijk, primitief, dierlijk niveau. Al die eigenwijze, arrogante, macho-haatzaaiers moeten wat mij betreft verplicht humanistische filosofie gaan studeren, duizenden literatuurboeken verorberen en vele esoterische boeken. Zich wijden aan paranormale zaken en reïncarnatie-wijsheden, de Dalai Lama, Ghandi, Saï Baba, Osho, engelen, heiligenlevens, elfen, kabouters, dierenleed, de vervuiling van de aarde, het stompzinnige dualisme als bron van alle historische oorlogen op aarde. Als Anders anders in elkaar zat en verliefd werd op een zeg maar Arabische schoonheid en zij op hem, dan was het anders gelopen, maar 'Duizend-en-een-nacht-sprookjes' zijn de wereld uit en de harde werkelijkheid gebiedt ons om te kotsen van ware haatzaaiers, die als ten onrechte trotse apen liefdeloosheid in hun destructieve vaandel dragen. De Islam heeft heel veel vooruitstrevende rijkdommen teweeg gebracht, zeker op kunstzinnig en wetenschappelijk gebied, het is dan ook aan de haatzaaiers te wijten dat zij zo kortzichtig wensen te blijven, puur omdat zij een vijandsbeeld aanhangen en met zondebokstheorieën dwepen. Die kruisridders waren geen echte helden, maar humane losers. Iedere christen, die denkt dat hij of zij een christen is door anderen, die anders zijn, uit te sluiten, op te jagen of zelfs te vermoorden, is in de ogen van God en de mensen de anti-Christ. Iedere vorm van haat molt het hart van God. Benepen angst voor imago-verlies is best wel ook zoiets...

Schrijver: Joanan Rutgers, 29 juli 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.2 met 12 stemmen 148



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
George
Datum:
30 juli 2011
Ugh. Wijs gesproken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)