Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Antiekdevalvatie

Wereldwijd is er gerommel met de muntstukken, men heeft teveel geleend en te weinig eerlijk verdiend. Hoogmoed eist nu zijn zware tol en de geldsystemen lopen in de war, het stoom van de brandalarm verhit onze angstige gezichten, maar vooralsnog is er geen man overboord, roepen de dempende opportunisten. Schulden maken en op de pof leven is natuurlijk op de lange termijn geen doen, dat loopt in het honderd, daar komen serieuze brokken van. De goedpraters kunnen de pot op. We leven gewoonweg boven onze petten. We willen geen enkele stap terugdoen en dat is funest voor onze welvaart, want daardoor blokkeren we de positieve energieën als verslaafde dronkenlappen. Misschien moeten de rijkste economieën maar eens flink op hun arrogante bekken vallen om te ontdekken dat ze boven hun werkelijke macht leven, dat ze in luilekkerland pogen te leven, terwijl ze geld uit de nagels van de arme landen pulken. Ik denk niet dat de wereldwijde crisis wezenlijk verkeerd is, daar veel mensen nu eens bewust gaan nadenken over de ware behoeften van de mens. Ik zie mensen al minder snuisterijen en gemaksartikelen kopen, al die bullshit, die ze brutaalweg door de maag is gesplitst. Verder zie ik ook dat luxeartikelen als kunstwerken en antieke hebbedingen niet meer aangekocht worden, om de simpele reden dat het geen magen voedt en absurde overdaad is. Het televisieprogramma 'Tussen kunst en kitsch' mag dan nog ruim bekeken worden, het is louter nostalgie en kil verlangen, want de wereldwijde waarheid gebiedt ons te zeggen dat er voor oude rommel geen geld meer is en dat de nieuwe tijd naar nieuwe luxeartikelen snakt, maar allereerst naar de menselijke basisbehoeften, zonder zinloze overdaad en zinloze geldverkwisting. De antieke levensgewoonten kat ik niet af, integendeel, maar wel de zucht naar decadente rijkdom, want dat heeft de mens van de natuur vervreemd en daarom gaat de wereld ten onder aan teveel rijkdom. Teveel mensen kunnen dat niet hanteren. Wij wel, maar zij niet. Dat ik een antiek dressoir op Christy's koop, is een debiel gebaar in vergelijking met het aanreiken van een glas water aan een Afrikaanse, dorstige, zwaar ondervoede Ethiopische.

Schrijver: Joanan Rutgers, 6 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: rampen

5.0 met 1 stemmen 98



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)