Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Digitale piemels

Toen wij terug kwamen van vakantie was onze televisie kapot. Die oude vertrouwde beeldbuis had het begeven. Balen aan de ene kant, aan de andere kant was dat ook wel weer fijn. Nu hadden we een legitieme reden om eindelijk de zo gewenste flatscreentelevisie te kopen. Spaarcentjes tellen en de volgende dag ging ik met de kinderen op pad en die was zo gekocht. Of we ook digitale televisie wilde? Kostte niets extra's en je hebt een vlijmscherp beeld en geluid. En omdat het volgens Ziggo de standaard wordt zeggen wij daar natuurlijk geen nee tegen. Die vlekkerige voetbal-wedstrijden van de laatste jaren irriteren mij al jaren.

En zo reden wij met een nieuwe flatscreen en een aanmelding voor digitale televisie tevreden naar huis. Na wat gepuzzel lukte het mij in één avond om het ding geïnstalleerd te krijgen. De extra snoertjes die ik erbij had gekocht op ad-vies van de verkoper bleken overbodig. Erg zonde van die extra honderd euro die we daarvoor ook hebben uitgegeven.

De volgende dag zaten we met wat voetballertjes uit de buurt gezellig eredivisie life te kijken. En zo zijn we een week verder, helemaal tevreden en is de platte televisie al helemaal gewoon.

Gisterenavond zaten we rond half negen met het hele gezin weer voor de buis voor holland has got talent in HD kwaliteit. Vorige week waren de kinderen helemaal geïnspireerd van de uitzending met als gevolg een heel weekeinde hun kunstjes oefenen en verfijnen met een groots optreden nadien.

Rond de klok van half elf was het afgelopen en moesten de kinderen snel naar bed. Het was al zo laat Moeder legde ze op bed en ik bleef beneden zitten en zapte met een biertje in de andere hand een rondje langs de zenders. Eens kijken op de digitale gids, erotiek? Eens kijken wat dat dan is.

Plots ploepte een penis van dik dertig cm op en neer en daarbij een zeer opgewonden vrouw, die al kreunend heftig haar billen uit elkaar trok voor meer ruimte. Terwijl ik me nog amper besefte wat ik daar zag stond plots mijn oudste zoon van elf in de huiskamer. Hij was iets vergeten en keek met grote ogen.

Ik schrok me rot en drukte snel op de knoppen van de afstandbediening met de bedoeling weg te zappen, maar dat ging natuurlijk mis. Hij liep weer naar boven en vond het maar smerig. Net als ik. Een half uurtje later hebben mijn vrouw en ik samen die walgelijke zenders bestudeerd. Piemels, konten, vagina's, orgies, mannen zonder schaamhaar, van voor, van achter, vrouwen met vrouwen, man met vrouw, gekreun van jewelste, noem maar op. De akeligste porno gefilmd in HD kwaliteit. Je zag de eierstokken zo zitten. En dat allemaal in mijn huiskamer onder de noemer erotiek, zonder dat ik daar vooraf van wist. Naief? Walgelijk in ieder geval!

De afgelopen week hebben de kinderen deze zenders gelukkig niet ontdekt. Daar ben ik blij om. Maar stel je toch eens voor. Ze zijn 5, 9, 9 en 11 jaar en zappen pardoes naar zo'n zender als papa eventjes boodschappen doet en mama hard aan het werk is. Geen idee wat de impact is als kinderen dit zien.

Maar waarom dan toch staan deze zenders standaard open? Is dit wat je erbij krijgt op digitale televisie? Als ik dat wil, beste Ziggo, meld ik me wel bij U. En erotiek, beste Ziggo is iets totaal anders dan porno.

Na wat puzzelen hebben we ontdekt dat deze zenders kunnen worden afgeschermd met een pincode. Dat hebben we nu zo ingesteld. Maar liever nog wil ik hier helemaal niet mee worden geconfronteerd . Ik blijf liever die domme wereldvreemde doorsneeburger.

Schrijver: De Hertog, 13 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: wereld

4.0 met 2 stemmen 2.084



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
14 augustus 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Haahahaha maar je hebt het natuurlijk wel eerst grondig bestudeerd dus.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)